اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیازمند زیرساخت‌هایی مانند تماشاخانه سیار است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» عنوان کرد:

اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیازمند زیرساخت‌هایی مانند تماشاخانه سیار است

کارگردان نمایش «بچه‌های ایران» گفت که اجرای تئاتر برای همه بچه‌های سراسر ایران، نیازمند تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری است.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی قلعه کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» درباره حضور در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» در استان آذربایجان غربی اجرای نمایش داشتیم. نمایش «بچه‌های ایران» یک نمایش آهنگین، بازی در بازی با محوریت آداب و رسوم استان‌های مختلف، بناهای تاریخی، غذاهای محلی و جغرافیا و تاریخ شهرهای مختلف ایران است که ششمین اجرای خود را عصر روز دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در تبریز اجرا کرد.

وی ادامه داد: از ۱۸ تیر ۱۴۰۱ تاکنون ۶ اجرا در شهرهای تبریز، جلفا، اهر و ورزقان داشتیم و در روزهای آتی به استان‌های البرز و زنجان، سفر خواهیم کرد.

قلعه با تاکید بر اینکه تئاتر برای همه بچه‌هاست، عنوان کرد: باید قبول کنیم که اجرای تئاتر برای همه بچه‌های سراسر ایران، نیازمند تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری است. تئاتر معمولا در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و بسیاری از استان‌ها اگرچه سالن تئاتر دارند، اما تئاتر فعال روی صحنه ندارند. خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی واحد مستقلی به نام تماشاخانه سیار، توانست تئاتر را به روستاها و مناطق محروم ببرد.

کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» در پایان گفت: این نمایش در مورد کتاب‌های درسی جغرافیا و تاریخ بچه‌ها در مقطع ابتدایی است و با جنبه آموزشی در قالب تئاتر، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است