نظریه بازی‌ها و چیستی و کاربرد آن در ادبیات بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

نظریه بازی‌ها و چیستی و کاربرد آن در ادبیات بررسی می‌شود

نشست «نظریه بازی‌ها؛ چیستی و کاربردش در زبان و ادبیات» چهارشنبه ۲۲ تیر در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، هشتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «زبان‌شناخت» با عنوان «نظریه بازی‌ها؛ چیستی و کاربردش در زبان و ادبیات» با ارائه و سخنرانی سید یعقوب کریمی پژوهشگر حوزه نظریه بازی ها، به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ به مدت دو ساعت در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌ شود.

سید یعقوب کریمی درباره آنچه در این نشست مطرح و ارائه خواهد کرد، گفت: نظریه بازی تلاش می‌کند برای رفتار حاکم بر هر موقعیت راهبردی، در شرایط تضاد منافع، الگوسازی کند. این موقعیت راهبردی، زمانی پدید می‌آید که هر فرد به رهنمون هایی وابسته است که دیگران انتخاب می‌کنند. هدف نهایی این دانش، یافتن راهنمایی بهینه برای عملگران یا به‌ تعبیری، بازیکنان است.

وی در پایان درباره نظریه بازی اظهار کرد: این نظریه، شاخه‌ای از ریاضیات کاربردی است که از آن در علوم اجتماعی و به‌ویژه در اقتصاد، زیست‌شناسی، مهندسی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، علوم رایانه و بازاریابی استفاده می‌شود. استفاده از این روش در زبان و ادبیات، رهیافتی جدید به دست می‌دهد که در فهم مفاهیم کاربردی این حوزه به کار می‌آید و برای کاربردهای جدید در دنیای پیچیده امروز راهگشاست.

 این نشست در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم آزاد است. همچنین به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی «حلقه زبان فارسی» با نام کاربری @h.z.farsi پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است