فرصتی برای پولدار شدن! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۱
یادداشت شهرام شکوهی برای پویش «هدیه اسباب‌بازی»؛

فرصتی برای پولدار شدن!

شهرام شکوهی پویش «هدیه اسباب‌بازی» را یک فرصت طلایی و یک کارگاه آموزشی اجتماعی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، مرکز موسیقی مأوا به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم، با همکاری هیأت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی، پویشی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عنوان «هدیه اسباب بازی» برگزار می‌کند. هدف اصلی از برگزاری این پویش‌ها راه‌اندازی جریان‌های مردمی حول محور سرود و ارزش‌های اسلامی و اجتماعی است.

شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ در این راستا یادداشتی نوشته است: «بشتابید! بشتابید! فرصت طلایی برای پولدار شدن! اگر می‌خواهید لبخند یک کودک را توی بانک خدا پس انداز کنید تا مادام‌العمر به شما شادی پرداخت شود، بشتابید !وقتی به پویش «هدیه اسباب‌بازی» که قرار است روز عید غدیر برگزار شود، فکر می‌کنم اشک شوق از چشمانم جاری می‌شود. مگر می‌شود دل کودکی را شاد کنی و عرش الهی شاد نشود ؟ مگر می‌شود به فکر هم نوع خود باشی و این اتفاق در سراسر کهکشان اثر نداشته باشد؟ انواع مختلف کمک وجود دارد. این نوعی کمک به نیازمندان است، خداوند به برخی افراد ثروت بیشتری داده و برخی ثروت کمتری دارند و برخی از مردم آنقدر فقیر هستند که پول کافی برای تهیه غذا ندارند.

این قانون زندگی است که افرادی که بیشتر دارند باید به دیگران که کمتری دارند کمک کنند. این دو فایده مهم دارد: اول اینکه افراد فقیر می توانند مانند دیگران زندگی بهتری داشته باشند و دوم اینکه خداوند در قرآن می گوید هر که به دیگران کمک کند، خدا در مواقع نیاز به او کمک می کند. اما کمک نباید به گونه ای انجام شود که افراد نیازمند را شرمنده یا شرمنده کند و در عین حال دل ها را شاد کند درست مانند همین پویش غدیر

خداوند از طریق ما انسان‌ها، خوبی و مهربانی خود را به دیگران منتقل می کند و گره‌های کار بندگانش را باز می‌کند، نان را بر سر سفره نیازمند اما شریف می گذارد. ما انسان‌ها هیچ چیز از خود نداریم و هر کاری که بتوانیم یا قادر به انجام آن هستیم همه از لطف و رحمت خداوند نسبت به ما سرچشمه می‌گیرد و خوشا به حال انسانی که واسطه خوبی‌های خداوند نسبت به بندگانش شود و از آن بالاتر به بچه‌ها یاد دهد چگونه می‌توانند سایه مهربانی باشند و لبخند بنشانند روی لب‌های بی‌لبخند… کمک سن‌وسال  نمی‌شناسد، گاهی کودک با در دست گرفتن یک فرد مسن قلب بزرگ خود را نشان می دهد و گاهی اوقات در یک چای ساده خلاصه می شود که به یک رفتگر خیابان می دهد. گاهی هم ما دستش را می‌گیریم و او را می‌بریم تا چیزی که دوست دارد را برای آرامش دل دیگری و نشاندن لبخند بر چهره‌اش هدیه دهد. که البته با این کار خودش هم لبخند می‌زند… لبخندی عمیق‌تر…

انسان ها موجودات اجتماعی هستند و این با هم زیستن برای ما یک مزیت محسوب می شود. هر انسان در طول دوره زندگی خود ممکن است بارها دچار مشکلات فراوان شود که به تنهایی نتواند از پس آن ها برآید. از همه دعوت می‌کنم که کنار هم در این پویش شرکت کنیم و به بچه‌هایمان یاد بدهیم زندگی مشکلات و فراز و فرود زیاد دارد و در سختی و آسانی‌ها همه باید کنار هم باشیم. این پویش که توسط مأوا برگزار می‌شود، یک گارگاه آموزشی بزرگ است، به نام مولایمان در ان شرکت کنیم و در کنار هم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است