«زندگی پس از زندگی» پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه چهار شد/ تولید ۱۰ برنامه و پروژه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰
مدیر سابق گروه ادب و هنر شبکه چهار گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد؛

«زندگی پس از زندگی» پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه چهار شد/ تولید ۱۰ برنامه و پروژه

مدیر سابق گروه ادب و هنر شبکه چهار به تشریح عملکرد خود در طول ۳۳ ماه فعالیت در این سمت پرداخت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، محمدامین نوروزی مدیر سابق گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما که چندی‌پیش از سمت خود استعفا کرد، طی پستی در صفحه مجازی به تشریح عملکرد خود در ۳۳ ماه فعالیت در این سمت پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«افوض امری الی الله انالله بصیر بالعباد

بیش از یکسالی بود که به دلیل نارضایتی از شرایط موجود قصد کناره‌گیری از مدیریت گروه ادب و هنر شبکه چهار را داشتم، اما حالا که پس از ۳۳ ماه فعالیت دیگر مسئولیتی در شبکه ندارم، وظیفه‌ خود می‌دانم که گزارشی از عملکرد خود در این مدت بدهم و پاسخگوی تصمیمات و خروجی‌های مدیریتی‌‌ام باشم. البته امیدوارم که پاسخگویی رویه‌ همه‌ مدیران باشد.

پروژه‌هایی که با مسئولیت و تصمیم بنده تولید شده‌اند به ترتیب زمانی به قرار زیر است:

زندگی پس زندگی (سه فصل)

بزم اسرار(دو فصل)

مجموعه مستند چکاد (که قسمت‌های مرحوم سمندریان هنوز پخش نشده است)

شب‌های هنر؛ شب موسیقی و تجسمی- شب روایت و شعر- شب سینما و تئاتر

برنامه تکیه هنر(ویژه هنرمندانی که تولیدات آئینی داشتند)

مجموعه مستند تاریخ سینمای ایران(که هنوز به آنتن نرسیده است)

برنامه بی‌چارچوب (برنامه ژورنالیسم هنر و رسانه)

برنامه سرنا (پیرامون موسیقی نواحی و مقامی)

برنامه سینماملت(ویژه جشنواره فیلم فجر) تولید مشترک با حوزه هنری

برنامه هزاره شعر

در این مدت برای اولین‌بار یک برنامه از شبکه چهار از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون و پربیننده‌ترین برنامه ماه رمضان شد؛ «زندگی پس از زندگی» (و حتی پرمخاطب‌ترین برنامه تاریخ شبکه چهار)

در گروه ادب و هنربا استفاده از چهره های معتبر و شریف در کنار تهیه کنندگان جوان متخصص و باانگیزه و پرتلاش، با تمرکز بر کیفیت فنی بالا و موضوعات کمتر پرداخته شده، تلاش شد کارهای متفاوتی تولید شود، از این رو بسیاری از چهره های مهم فرهنگ و هنر در این برنامه ها بخاطر اصالت فرهنگی و ارزش های هنری بدون چشم داشت های مالی مرسوم دیگر شبکه ها حضور پیدا می کردند.

حدود ۱۲ میلیارد برای مجموع این پروژه‌ها برآورد تصویب شد و البته انبوه طرح و ایده‌هایی هم بود که متاسفانه به تولید نرسیدند. برای مثال پس از ده سال تعطیلی، تلاش‌هایی برای تولید دوباره کارهای نمایشی- علی‌الخصوص تله‌تئاتر- داشتیم که در نهایت با پیگیری فراوان منجر به تصویب برنامه شاخص «ایران افسان» در معاونت سینما شد. پروژه‌ای که تا مرحله گرفتن قسط هم پیش رفت، اما دوباره متوقف شد و در صورت ساخت می‌تواند ظرفیت‌های نمایشی سراسر ایران را بشناساند و فعال کند.

انشالله با حضور برادر شاهمرادی شاهد تحول و رشد در تولیدات گروه ادب و هنر، علی‌الخصوص بخش نمایشی باشیم.

بر خورد لازم می‌دانم از همه که افتخار همکاری با آن‌ها را داشتم علی الخصوص تهیه‌کنندگان، مجریان و سردبیران که اسامی نامداران بسیاری است، تشکر کنم. همچنین از آقایان معینی‌پور، خداوردیان، سیفی‌آزاد، رضایی، سلطانیان، شاهمرادی و دیگر که در طول ۳۳ ماه بابت مشکلات، کمبودها و اختلاف‌نظر و سلیقه‌ها، نقدها و ایرادات همیشگی که به کارها داشته و دارم، باعث ناراحتی آن‌ها شده است، حلالیت بطلبم.

یک عذرخواهی ویژه هم از همسر و دو فرزند کوچک خود دارم که متاسفانه خیلی مواقع نتوانستم کارهایم را فارغ از محیط خانواده انجام دهم و بارها باعث ناراحتی و بهم ریختگی آن‌ها شدم.

وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ»

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است