بزرگ ترین مشکل کوتاه بودن زمان پیش تولید بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
شهرام خلج:

بزرگ ترین مشکل کوتاه بودن زمان پیش تولید بود

من خیلی از این گریم ها راضی نیستم.فکر می کردم خیلی گسترده تر می توانیم کار کنیم.

شهرام خلج طراح گریم فیلم سینمایی«آهوی پیشونی سفید۲» در ارتباط با گریم های سخت این فیلم سینمایی و ویژگی های آن گفت:ویژگی هایی که این کار دارد این است که هم باید معلوم باشد بازیگران این فیلم چه کسانی هستند، کار باید فانتزی باشد و هم اینکه کودک نترسد. با توجه به این موضوعات در مورد چهره کاراکترها به یک تجمیع رسیدیم.این است که گریم این کاراکترها کار سختی است.

وی در ادامه افزود: این کار فکر،وقت و ساخت و ساز می خواست و من خیلی از این گریم ها راضی نیستم.فکر می کردم خیلی گسترده تر می توانیم کار کنیم.ولی با توجه به محدودیت هایی که از نظر زمانی و مسائل دیگری داشتیم مجبور شدیم سرو ته کار را جمع کنیم.

او در ادامه در ارتباط با این موضوع که برای گریم بازیگران از اتودهای خارجی هم استفاده کرده  است یا نه ؟توضیح داد:در سایت ها و روزنامه ها خیلی ها می نویسند که این کار کپی برداری بوده است.من به هیچ عنوان بر این کپی برداری معتقد نیستم.چون اگر بخواهیم اسم آن را کپی برداری بگذاریم،خود کلمه سینما کپی است.وقتی یک موزیسین موزیکی  را می سازد موزیک او الهام گرفته از خیلی ازموزیک هایی است که قبل از آن شنیده شده است.موسیقی فیلم «محمدرسول الله» برداشتی است از صوت اذان.موزیسین وقتی موسیقی را می سازد از خیلی از موزیک ها الهام می گیرد و موسیقی جدید را الهام می کند.

خلج در ادامه این بحث افزود:من ممکن است قبلا فیلمی دیده باشم و از آن برای این فیلم  الهام گرفته باشم.ما در لحظه تصمیم می گیریم که چه کاری کنیم بهتر است. در آخر چیزی که در می آید ممکن است کپی هم باشد که ایرادی هم ندارد.

این طراح گریم در خصوص این موضوع که گریم به چه میزان می تواند در شخصیت پردازی کاراکترها موثر باشد اذعان داشت:در بعضی از کارها خیلی تاثیر دارد، ولی در بعضی از کارها ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد.بعضی از کارها برپایه گریم می چرخد و بر مبنای گریم جلو می رود.
او کمبود زمان را بزرگترین مشکل فیلم «آهوی پیشونی سفید»دانست و گفت:کوتاه بودن تایم پیش تولید ما بزرگترین مشکل ما بود که بسیار کوتاه بود.در صورتیکه چنین کاری حداقل دوماه پیش تولید برای گریم می خواهد که ما در کل ۱۷یا ۱۸روز تایم برای پیش تولید داشتیم.امیدوارم نتیجه رضایت بخش باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است