کارگردانِ «داستان یک شهر» دلیل حضورم بود/ پلتفرم‌ها فرصت کار برای بازیگران را بیشتر کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۹
یوسف مرادیان در گفتگو با صبا:

کارگردانِ «داستان یک شهر» دلیل حضورم بود/ پلتفرم‌ها فرصت کار برای بازیگران را بیشتر کردند

یوسف مرادیان که این شب ها با سریال «داستان یک شهر» روی آنتن تلویزیون دیده می شود درباره وضعیت مخاطب تلویزیون و راه هایی برای افزایش آن توضیحاتی را ارایه داد.

یوسف مرادیان بازیگر فصل سوم از مجموعه تلویزیونی «داستان یک شهر» به تهیه کنندگی فرشید محمودی و کارگردانی محمدرضا آهنج که از شبکه پنج سیما در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا اظهار کرد: پیش از بازی در این مجموعه تجربه همکاری با محمدرضا آهنج را در سریالی دیگری داشتم که متاسفانه آن کار نیمه کاره متوقف شد. تجربه همکاری گذشته باعث شد برای حضور در «داستان یک شهر» از من دعوت به عمل آید البته قبل از دعوت از من با چند نفر از بازیگران اصلی قرارداد امضا شده بود. البته وقتی فیلمنامه را خواندم احساس کردم نقش مورد نظر مناسبم نیست پس آن را نپذیرفتم ولی چندی بعد برای بازی در نقش یک پلیس در این مجموعه از من دعوت به عمل آمد که آن را پذیرفتم.

وی با اشاره به تعدد بازیگران این سریال افزود: «داستان یک شهر» چند بازیگر اصلی دارد و بقیه بازیگران در هر قسمت عوض می‌شوند. نقش من کاراکتری است که از ابتدا تا انتها با کار همراه است ولی با این وجود، این سریال برایم تنها حکم همکاری با یک فیلمساز باتجربه را دارد ولا نقشی که برایم تعریف شده می توانست بیش از اینها باشد.

این بازیگر به پشتوانه این سریال در سری نخست آن اشاره کرد و گفت: این سریال ادامه یک مجموعه پرمخاطب است که اصغر فرهادی کارگردانی آن را برعهده داشت اما اینکه آیا دنباله این مجموعه می‌تواند موفقیت سری اول را به دست آورد هنوز من بازخورد آن را مشاهده نکرده‌ام. البته نمی‌توان کتمان کرد بازیگرانی که در فصل اول حضور داشتند از چهره‌های شناخته شده بازیگری در کشورمان بودند اما در این کار از بازیگران جوان استفاده شده است، هرچند در بخش بازیگران مهمان چهره‌های شناخته شده حضور دارند.

مرادیان تاکید کرد: جا داشت که مسئولان سیما نسبت به این کار که یکی از آثار پرلوکیشن سیماست نگاهی ویژه‌تر داشتند تا سازنده نیز بتواند با دست بازتر انتخاب‌های خود را انجام دهد. درباره دنباله‌سازی در تلویزیون هم باید بگویم اکثر مواقع دنباله‌های مجموعه‌های پرطرفدار نخواهد توانست موفقیت بخش نخست را تکرار کند. این امر نیز مختص به ایران نمی‌شود بلکه در سینمای جهان به ویژه هالیوود هم این اتفاق قابل لمس است. دنباله‌سازی از نگاه من به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست چون نویسنده می‌بایست داستانی خلق کند که به لحاظ کیفی از فصل نخست بهتر باشد.

وی متذکر شد: سریالی اگر می‌خواهد موفقیت فصل نخست خود را ادامه دهد می‌بایست با همان گروه کار خود را ادامه دهد. این امکان برای مجموعه ما محقق نشد چون شرایط حضور عوامل وجود نداشت البته نکاتی که مطرح کردم به معنای تلاش نکردن گروه نیست چون همه دوستان آنچه در توانشان بود برای موفقیت کار انجام دادند.

مرادیان با آرزوی اینکه سیما بتواند تجربه خوش گذشته را مجدد تکرار کند، گفت: به یاد دارم در گذشته وقتی سریال‌هایی چون «امام علی» یا «پدر سالار» پخش می‌شد خیابان ها خلوت می‌شدند. این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد ولی واقعا امیدوارم بتوانیم باز هم آن روزها را تجربه کنیم زیرا مخاطب ما لیاقت کارهای خوب را دارد و باید برای او این فرصت فراهم شود تا مجبور نباشد برای تامین نیازهای نمایشی خود به سمت کارهای ترکی برود.

وی با بیان اینکه سطح سلیقه مخاطب بالا رفته است، بیان کرد: امروز مخاطب به واسطه گسترده شدن وسایل ارتباط جمعی کاری سخت‌تر از گذشته دارد برای همین هم نیاز است تلاشمان چند برابر قبل باشد ولا اگر بخواهیم غیر از این عمل کنیم در رقابت رسانه‌ای، مسابقه را به حریفان باخته‌ایم. درضمن باید اضافه کنم تمام محصولات داخلی از سینما و تلویزیون گرفته تا پلتفرم‌ها همه در یک جبهه هستیم و زیر پرچم نظام اسلامی کار می‌کنیم. ما نباید با یکدیگر بجنگیم بلکه باید تلاش کنیم با تولیدات جذاب، تماشاگر را به سمت کارهای داخلی سوق دهیم.

این بازیگر به مسئولان سیما توصیه کرد: درک می‌کنم پرکردن آنتن وظیفه مدیران سیماست اما نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم.

بازیگر سریال «کلانتر ۳» درباره کارهای پیش رویش نیز بیان کرد: برای من قابل درک نیست چگونه یک بازیگر قادر است در چند کار به طور همزمان حضور داشته باشد. من هیچگاه به این امر تن نداده‌ام با وجود اینکه موقعیتش فراهم بوده است. برای این کارم دو دلیل دارم؛ ابتدا اینکه به لحاظ حرفه‌ای این امر روی کیفیت کارم تاثیر منفی خواهد گذاشت همچنین حق دیگرانی که می‌توانند در آن نقش بازی کنند گرفته خواهد شد.

مرادیان در پایان با بیان اینکه پلتفرم‌ها باعث شدند تا میزان بیشتری از بازیگران مشغول کار شوند، گفت: نمی‌توان کتمان کرد با فراگیر شدن شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها، تعداد بیشتری از عوامل سینما و تلویزیون مشغول کار شدند. این اتفاق بسیار خوبی است که نباید منکر آن بود، به ویژه سال هاست که درگیر یک معضل جدی هستیم؛ آنهم اینکه تنها یک عده خاص در شرایط فعلی مشغول کار هستند اما گسترش عرصه جدید (پلتفرم‌ها) امکان حضور چهره‌های بیشتری را در کارهای نمایشی پیش ‌می‌آورد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است