دوست دارم مستند «سرباز شماره صفر» اکران عمومی شود/ امیدواری در عین ناامیدی‌ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
محمد سلیمی‌راد در گفتگو با صبا:

دوست دارم مستند «سرباز شماره صفر» اکران عمومی شود/ امیدواری در عین ناامیدی‌

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند «سرباز شماره صفر» می گوید فیلمش هنوز پروانه نمایش ندارد.

محمد سلیمی‌راد کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند «سرباز شماره صفر» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره اکران عمومی این فیلم گفت: حدود یک یا دو ماه پیش آیین‌نامه‌ای در ارتباط با اکران این فیلم در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منتشر شد که ما برای آن اقدام کرده ایم.

او با اشاره به اینکه سازمان اوج به عنوان سرمایه گذار اختیار اکران را به او به عنوان تهیه کننده واگذار کرده است، ادامه داد: فیلم «سرباز شماره صفر» چون هم در جشنواره «سینماحقیقت» و هم در جشنواره فیلم فجر شرکت یافته است، پروانه نمایش دارد اما ظاهرا مجدد باید برای گرفتن پروانه نمایش اقدام کنیم و این کار را برای ما که در شهرستان هستیم سخت و روند اکران را کمی طولانی کرده است وگرنه من خیلی دوست دارم که اگر شرایط اکران فیلم مستند فراهم باشد، این فیلم برای عموم هم نمایش داده شود.

سلیمی‌راد در پاسخ به اینکه با توجه به موضوع فیلم چقدر ضرورت برای اکران فیلمش احساس می‌کند، بیان کرد: پیام فیلم من امیدواری در عین ناامیدی‌ست؛ چیزی که فکر می‌کنم جامعه حال حاضر ما به آن احتیاج دارد. در طول فیلم ما فردی را می‌بینیم که به ظاهر بسیار ناامید و شکست‌خورده است اما در عین‌حال، در طول داستان فیلم می‌توانیم عشق و تلاش این فرد برای ادامه زندگی را مشاهده کنیم.

این کارگردان با تاکید بر اینکه این فیلم می‌تواند امیدی برای افراد ناامید جامعه باشد، ادامه داد: خانواده در فیلم، مجموع مشکلاتی را که مردم معمولا با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند دارا است اما پدر خانواده تمام تلاشش را می‌کند تا بر این مشکلات غلبه کند. در فیلم من میزان موفقیت این فرد اهمیتی ندارد بلکه صرفا تلاش این آدم برای من مهم بود و معتقدم از این نظر ضرورت این را دارد که حتی خانواده‌هایی که در رفاه زندگی می‌کنند هم این فیلم را تماشا کنند.

کارگردان فیلم «سرباز شماره صفر» در پایان درباره روند طی شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی گفت: فکر می‌کنم این روند برای فیلم‌هایی مثل فیلم ما که یک مرحله‌ای را طی کرده و در جشنواره‌ها دیده شده‌اند، خیلی سخت نباشد و احتمالا تقریبا دو هفته بعد از گرفتن پروانه نمایش، فیلم در صف اکران قرار گیرد.

«ماهر» درباره یک خبرنگار عراقی است که در جنگ بین کردهای عراق و صدام چشم هایش را از دست داده است. او به دنبال دختری گمشده می‌گردد که در نهایت او را یافته و به خانواده‌اش در ایران می‌رساند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است