همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
واکنش معاون حقوقی و امور استان های وزارت ارشاد در پی لغو کنسرت در اهواز؛

همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز گفت که همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز گفت: در مساله لغو کنسرت ها از سوی برخی دستگاه ها، صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت تمام دستگاه‌های ذیربط صورت می گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه صادر می کنند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در برگزاری کنسرت ها رعایت تمام شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی ازجمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک و سایر مسایل مشابه که از سوی سایر دستگاه های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می‌شود در صدور مجوز لحاظ می شود. لذا انتظار می رود دستگاه های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت کنند.

سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنسرت اخیر در شهر اهواز تاکید کرد: درمورد برگزاری کنسرت در شهر اهواز نیز روند مذکور قانونی طی شده و درصورت بروز مسائل جدید انتظار می رود تمام دستگاه‌ها ضمن هماهنگی، به‌صورت شفاف موضوع را با مردم درمیان بگذارند.

معاون حقوقی و امور استان های وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، درصورت آمادگی و امکان برگزار کننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهاد های ذیربط، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری ومشارکت دارد.

سید محمد هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا انتظار می رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می شود، همه نهاد ها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و تضییع نشدن حقوق عمومی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است