معرفی ۲ فیلم روز جهان؛ از اثر تحسین‌شده «خانم هریس» تا صدفی که کفش به‌پا می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

معرفی ۲ فیلم روز جهان؛ از اثر تحسین‌شده «خانم هریس» تا صدفی که کفش به‌پا می‌کند

با دو فیلم روی پرده «خانم هریس به پاریس می رود» و «مارسل صدفِ کفش به پا» آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، «خانم هریس به پاریس می رود» نام یک درام کمدی تاریخی به کارگردانی و تهیه کنندگی آنتونی فابیان است که از رمان سال ۱۹۵۸ «خانم آریس به پاریس می رود» نوشته پل گالیکو اقتباس شده است. در این فیلم بازیگرانی چون لسلی منویل، ایزابل هوپر، لمبرت ویلسون و جیسون آیزاک نقش آیزاک نقش آفرینی کرده اند.

در قصه این فیلم آمده است: یک خانم نظافتچی بیوه در لندن در دهه ۵۰ میلادی دیوانه وار عاشق یک لباس مد روز برند دیور می شود و تصمیم می گیرد که باید یکی از آن لباس ها را مال خودش کند.

این فیلم که از ۱۵ جولای در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است، از ۹۸۰ سالن سینمایی که در اختیار داشته تاکنون ۳٫۷ میلیون دلار فروش به دست آورده است.

«خانم هریس به پاریس می رود» در وبسایت راتن تومیتوز نیز ۱۰۶ منتقدی که فیلم را دیده اند امتیاز ۹۴ درصد را کسب کرده است.  منتقد مووی فریک درباره این فیلم نوشت: کمتر اثری مانند «خانم هریس» در سال های اخیر چنین لذت مداومی را برای من داشته است. رابین کلیفورد منتقد ریلینگ رویو نیز فیلم را اثری لطیف و خوشایند برای افراد مسن خواند. اغلب منتقدها نیز بازی لسلی منویل نقش اصلی کار را در این فیلم شگفت انگیز خواندند.

«مارسل صدفِ کفش به پا» عنوان یک اثر مستندنما (نوعی از فیلم مستند که رویدادهای خیالی را در قالب یک مستند واقعی نشان می‌دهد) به کارگردانی دین فلچر کمپ که براساس یک فیلم کوتاه محصول ۲۰۱۱ ساخته شده و ایزابل روسلینی یکی از صداپیشگان آن است. این اثر مستندنما اولین بار در سال ۲۰۲۱ در جشنواره تلوراید به نمایش در آمد.

«مارسل صدفِ کفش به پا» داستان مصاحبه مارسلِ صدف با افراد است. این مستندنما در وبسایت راتن تومیتوز از ۱۲۴ منتقد امتیاز درخشان ۹۹ درصد را دریافت کرده است. منتقدی این اثر را کار کوچک دلپذیر با درس هایی بزرگ خواند. منتقد دیگری نیز آن را اثری نامید که درباره ارتباط برقرار کردن است و به گفته وی چه زمانی بهتر از اکنون که این فیلم به نمایش دربیاید.

«مارسل صدفِ کفش به پا» از روز ۲۴ ژوئن در سینماها روی پرده رفته است و تا به امروز نزدیک ۲٫۳ میلیون دلار فروخته است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000