«نیم‌‌وجبی» به شهرزاد آمد/ حساسیت روی تئاتر کودک و نوجوان بیشتر شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
علیرضا دهقانی در گفتگو با صبا:

«نیم‌‌وجبی» به شهرزاد آمد/ حساسیت روی تئاتر کودک و نوجوان بیشتر شده است

نمایش «نیم وجبی» به کارگردانی علیرضا دهقانی و نویسندگی رکسانه عبقری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

علیرضا دهقانی کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا، درباره نمایش «نیم وجبی» به کارگردانی خودش و نویسندگی رکسانه عبقری که ۲ تا ۱۴ مردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، بیان کرد: پس از ۳۰ اجرا از یک تا ۳۱ تیرماه در فرهنگسرای فردوس در تهران و فروش ۶۰ میلیون تومانی بنا شد تا برای جذب مخاطب بیشتر و اهمیت به حوزه تئاتر کودک و نوجوان، به سوی کانون تئاتر و منطقه‌ای که اکثر آثار هنری روی صحنه می‌روند یعنی تئاتر شهرزاد، برویم.

او با اشاره به نویسنده نمایش یعنی رکسانه عبقری درباره انتخاب نمایشنامه گفت: این متن اقتباس از داستان «حسنی به جنگ دیو میره» بود که توسط خواهر همسرم رکسانه عبقری نوشته و آماده اجرا شد.

نویسنده نمایشنامه «آبی ترین آسمون» به عنوان یکی از فعالان حوزه تئاتر و به ویژه تئاتر کودک در پاسخ به این پرسش که فضای تولید یک اثر برای کودک و نوجوان از گذشته تا امروز چه تغییری داشته است، اظهار کرد: امروزه سختگیرانه‌تر از قبل به این حوزه و آثاری که برای رده سنی کودکان تولید می‌‍شوند، نگاه می‌کنند و مدیرانی که در راس کار قرار دارند، حساس تر از قبل برای این دسته از مخاطبان تئاتر تاییدیه اجرای نمایش می‌دهند و این خود باعث خوشحالی برای اهالی این حوزه است تا هر کسی نتواند وارد این بخش از هنر شود و برای کودکان و نوجوانان اثری فاقد کیفیت و ارزش هنری بسازد.

دهقانی در پایان با بیان اینکه درحال تدارک یک نمایش جدید برای کودکان و نوجوانان است، گفت: اکنون متنی در دست دارم که در مرحله بازخوانی است و با عنوان «بل و شاهزاده مغرور» که براساس داستان «دیو و دلبر» نوشته شده است، به زودی در فرهنگسرای نیاوران آماده تمرین خواهد شد، که نویسنده این اثر ماندانا عبقری و کارگردانی آن برعهده خودم است.

بازیگران نمایش «نیم وجبی» ماندانا عبقری، زهرا سماواتی، مارال عبدالحسین پور، هادی شبانی و یاسر محمدی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از رکسانه عبقری طراح لباس، منیر مولوی زاده، مژده زکریا پور و ماندانا عبقری طراحان عروسک، دانیال استاد عبدالحمید میکس و مسترینگ موسیقی، محمدرضا لطفی مدیرصحنه، ریحانه مطهری، روژین ستاری و روشنک کریمی گروه روابط عمومی.

در خلاصه این داستان آمده است: گلابتون نیم وجبی دختری ریزه و میزه و باهوش است، که همه آبادی او را دوست دارند و نیم وجبی صدایش می زنند. روزی عمو جارچی خبر می‌آورد که دیوی به آبادی آمده است. گلابتون نیم وجبی با یک کرنا، یک قناری و یک تخم مرغ به قلعه دیو می‌رود تا با او زورآزمایی کند، اما…

این نمایش با رویکرد به نمایش‌های ایرانی مناسب کودکان چهار سال به بالا و خانواده است.

عکس‌ها از بهروز پادیاب است.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000