اکران آنلاین مخاطب مستند را وسعت می‌بخشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۶
یادداشتی به قلم کارگردان مستند «چامون»؛

اکران آنلاین مخاطب مستند را وسعت می‌بخشد

کارگردان مستند «چامون» طی یادداشتی گفت که اکران آنلاین برای سینمای مستند اتفاق خوبی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، آرمان قلی‌پور دشتکی مستندساز در آستانه آغاز اکران آنلاین مستند خود به نام «چامون» در یادداشتی درباره نمایش مستندها توضیح داد.

در این یادداشت نوشته شده است: «اکران برای سینمای مستند اتفاق خوبی است، قبل از این به غیر از نمایش در جشنواره سینما حقیقت و یا جشنواره های اندک داخلی آن هم برای فیلم های عمدتا کوتاه، مخاطب دسترسی به فیلم های مستند نداشت، ولی اکنون در دو سال تجربه موفق اکران آنلاین سینما حقیقت و اکران حقیقت فیلم های مستند، مخاطب علاقه مند به فیلم مستند در هر ساعت و مکان می‌تواند از طریق پتلفرم های مختلف این دسترسی را داشته باشد.

این اتفاق باعث آشنایی بیشتر خانواده ها با فیلم های مستند می‌شود. موضوعات و فیلم هایی که ارائه می شود هم متنوع است و مخاطب با هر سلیقه و ذائقه ای می تواند در این سبد مستند، فیلم محبوبش را انتخاب کرده و تماشا کند، هر چند ما فیلمسازان معتقدیم که جایگاه فیلم های مستند خوب می‌تواند پرده سینماهای شهرهای مختلف ایران باشد.

قطعا این اکران‌ها مخاطب خاص خود را خواهد داشت و تماشای لذت بخش در سینما را کمتر می‌توان از طریق نمایش آنلاین تجربه کرد، ولی با توجه به شرایط و دسترسی آسان تر و همگانی تر این اتفاق را مهم می‌دانم.

امیدوارم با حمایت و معرفی، این فیلم ها را مخاطبان بیشتری تماشا کنند. با وصل شدن مخاطب به سینمای مستند قطعا اتفاق های مهمی در جامعه خواهد افتاد. مخاطب این فیلم‌ها باور دارد که با رویداد و روایتی حقیقی رو به رو است و این، لذتی بی‌رقیب است.»

مستند «چامون» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از سه‌شنبه ۴ مردادماه در سایت هاشور اکران آنلاین می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است