فیلم کوتاه «زرد، قرمز» به مرحله تدوین رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۳

فیلم کوتاه «زرد، قرمز» به مرحله تدوین رسید

فیلم کوتاه «زرد، قرمز» به کارگردانی مهرداد محب‌زاده و تهیه‌کنندگی فریبا عرب به مرحله تدوین رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، مهرداد محب‌علی‌زاده کارگردان فیلم کوتاه «زرد، قرمز» درباره ایده فیلم جدید خود گفت: وقتی در سامانکده شهرداری مشغول تحقیق درباره بی خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها بودم با کسانی روبه‌رو شدم که در سرمای زمستان و اوضاع نامساعد جوی روی مقوا یا کنار خیابان و معابر عمومی بیتوته کرده و زندگی می‌کنند، اما حاضر نیستند برای اقامت به سامانکده شهرداری مراجعه کنند‌. در حالیکه اسکان و پذیرایی در این اماکن کاملا رایگان بود و هست. این اتفاق و صحنه هایی که دیدم این پرسش را در ذهنم ایجاد کرد که چگونه افراد حاضر می‌شوند در چنین شرایطی باشند و از دریافت امکانات و خدمات چشم‌پوشی کنند؟

این کارگردان درباره موضوع فیلم توضیح داد: تجمع زباله‌های متعفن و ضایعات در حاشیه شهرها، خطرات و مضرات زیادی برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها دارد با این حال هستند افرادی که مانند شخصیت اصلی این فیلم در کنار حیوانات در چنین فضا و شرایطی حاضر می‌شوند و گاها با آنها همزیستی هم می‌کنند. تمام تلاش من در روند ساخت این اثر و تحقیقات و مطالعات پیش از آن این بود که پاسخ مناسبی برای پرسش‌های مطرح شده اولیه‌ پیدا کنم.

محب‌زاده خاطرنشان کرد: فریبا عرب با توجه به اهمیتی که به این گونه دغدغه‌های اجتماعی می‌دهد، بهترین گزینه برای همکاری در این پروژه بود و خوشبختانه قبول کرد به عنوان تهیه کننده و حامی اصلی در این پروژه همراه و پشتیبان ما باشد.

وی افزود: حدود سه ماه نگارش، بازنویسی و ویرایش فیلمنامه این فیلم طول کشید و خرداد ماه پیش‌تولید آن انجام شد و در نهایت تصویربرداری فیلم با روزی ۱۵ تا ۱۸ ساعت در شرایط محیطی سخت و خاص به پایان رسید. پیام اصلی این فیلم کوتاه درباره خطراتی است که محیط زیست زندگی انسان‌ها و دیگر موجودات را تهدید می‌کند و متاسفانه هنوز راه حلی مناسب یا عملی خاصی هم برای آن اندیشیده نشده است.

این کارگردان در پایان گفت: در این فیلم کوتاه انتقال مفاهیم به زبان تصویر بوده و از دیالوگ نویسی پرهیز شده است و به احتمال زیاد تا یک ماه آینده مراحل فنی این فیلم تمام می شود.

عوامل فیلم کوتاه «زرد، قرمز» عبارتند از نویسنده و کارگردان مهرداد محب‌علی‌زاده، تهیه کننده و سرمایه‌گذار فریبا عرب، مجری طرح آموزشگاه آزاد سینمایی سیمرغ، بازیگران فرهاد رحمان‌زاده، محمد یوسف‌راد و امیررضا صادقی، تصویربردار سبحان فرزانه، صدابردار علیرضا دریادل، طراح صحنه و لباس بهرام سربازی، گریم علی کاظمی، تولید شهناز قلی پور، منشی صحنه عسل محمد‌زاده، عکاس ماهان نظام دوست، دستیار اول کارگردان آزیتا سایه‌بان، دستیار دوم کارگردان مهیار عباسی، دستیار تصویربردار ماکان وارسته و فردین اسماعیلی، دستیار صدابردار روزبه موحدی، دستیاران صحنه و لباس وحید ارباب و محمد ایزدی، دستیار تولید حمید رضا پور‌‌ رضا، تدارکات علی عابدین‌زاده، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000