نمایش سه انیمیشن ایرانی در جشنواره فنلاندی

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن، انیمیشن «دست و تخم مرغ» به کارگردانی فاطمه غروی در بخش مسابقه جوان (مخاطبان جوان‌تر) هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن تورکو در کشور فنلاند پذیرفته شده است. در این بخش 18 فیلم از ایران، کره، جمهوری چک، فرانسه، نروژ، کروواسی، سوئیس، بلژیک، آلمان، هلند، روسیه و استونی به نمایش در خواهند آمد.

انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره پذیرفته شده است. در بخش مسابقه بین‌الملل 44 فیلم از ایران، اتریش، انگلستان، مجارستان، فرانسه، صربستان، شیلی، روسیه، ایتالیا، آمریکا، قبرس، سوئیس، یونان، استونی، آلمان، اسلوونی، بلژیک ، مجارستان و لهستان به نمایش در خواهند آمد.

انیمیشن «آینه خیس» به کارگردانی امیرهوشنگ معین یکی دیگر از آثار مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن در بخش پانورامای این دوره از جشنواره نمایش خواهد داشت. جشنواره انیمیشن تورکو دوم تا ششم شهریورماه امسال برگزار می‌شود. این جشنواره به دنبال ترویج فرهنگ انیمیشن در فنلاند و جهان است.

انتهای پیام/