دومین جشنواره «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵

دومین جشنواره «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به پایان رسید

مراسم اختتامیه دومین جشنواره «یاریگران زندگی» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره جشنواره «یاریگران زندگی»، بخش فرهنگ و هنر با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و مواد مخدر دوشنبه سوم مرداد ماه، با حضور محمود سالاری معاون امورهنری، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، محمد جمالو معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و جمعی از مدیران در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این مراسم محمدحسین اسماعیلی ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از تلاش همه عوامل برگزار کننده جشنواره با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی در جوامع کنونی به اصلی ترین چالش در مسیر توسعه و پیشرفت تبدیل شده است و متولیان و برنامه‌ریزان برای مقابله با آن راهکارهای متعددی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و این جشنواره سعی دارد تا با زبان هنر به معرفی معضل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و مواد مخدر بپردازد و امسال در دومین دوره این جشنواره شاهد ارسال آثار ارزشمندی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: در مجموع حدود ۴۰۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، پوستر، شعر، نمایشنامه نویسی از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۱۰۷ اثر به بخش اصلی و نمایشگاهی جشنواره راه یافتند.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری رویدادهایی به منظور پیشگیری از معضلات اجتماعی با زبان هنر بیان کرد: امیدوارم برگزاری رویداد‌هایی این چنین با زبان هنر و نگاه هنرمندان خوب کشورمان، بتواند گام‌های موثری در راستای آگاهی بخشی به جامعه در راستای ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی باشد.

عاطفه خادمی مشاور وزیر در امور احتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه ویژه و جدی به مقوله معضلات و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رسالتی است بر عهده ما که در همه حوزه‌ها به فراخور تغییر و تحول‌های اجتماعی به ویژه زبان و ابزار هنری باید به آن پرداخت.

وی عنوان کرد: اعتیاد تهدیدی برای قشر جوان ما است و زبان هنر و ظرفیت‌های آن با نماد و نشانه‌های هنری می‌تواند پیام خود را به مخاطب منتقل کند و هنر بهترین ظرفیت و ابزار رسیدن به رویکرد‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و امیدوارم بتوانیم در مسیر درست گام برداریم.

کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با تشکر از برگزاری دومین جشنواره یاریگران زندگی گفت: نگاه این جشنواره و هنرمندانی که توجه و دغدغه آن‌ها اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است بسیار ارزشمند و ستودنی است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: خداوند هنرمندی است که پیامش توسط معجزه قرآن به بهترین بنده‌اش محمد(ص) با قالب صنایع ادبی و هنر آوایی جاودان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند و معجزه هنر ظرفیت‌های فراوانی برای شناساندن این معضلات در جامعه دارد و امیدوارم با درک مشترک و هم افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید آثار هنری و انتشار آن در جامعه و تهیه نقشه راه بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.

سپس حسین ابطحی مدیرتولید و نشر موسسه فهم با بیان اقدام‌های صورت گرفته و راه اندازی سامانه‌ای به نام فهم اظهار کرد: با کمک و مساعدت ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همه عاملان در وزارت ارشاد و معاونت امور هنری، سامانه‌ای به نام فهم به نشانی fahmstudio.ir راه اندازی شده است که شامل بخش‌های گفتگو محور و درزمینه آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری و مدیریت رابطه والدین و فرزندان و آسیب‌های اجتماعی و… در قالب طنز، انمیشن، موشن گرافیک، پادکست و ویدیوهای آموزشی با کمک استادان فن و نخبگان راه اندازی شده است.

محمود سالاری معاون امور هنری در ادامه با تجلیل از برگزاری این جشنواره بیان کرد: این رویداد بسیار مهم و حایز اهمیت است و شایستگی نگاه ویژه برای برگزاری به صورت سالانه و مداوم در همه نقاط کشورمان را دارد.

معاون هنری ادامه داد: ما با کمک و همراهی استادان و هنرمندان در همه نقاط کشورمان آمادگی لازم در آموزش رایگان هنر و برنامه‌های هنری ویژه را در این راستا داریم تا در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گام‌های موثری برداریم. همچنین امیدوارم در سال های آتی این جشنواره به صورت مستمر با حضور گسترده همه هنرمندان و در همه عرصه‌های بخش فرهنگ و هنر برگزارشود.

سالاری در پایان تاکید کرد: هنر باید در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی ورود جدی‌تری داشته باشد و حوزه آسیب‌های اجتماعی عرصه‌ای است که همه انسان‌ها به ویژه هنرمندان تمایل دارند در آن اثر گذار باشند و بی شک با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق می‌توان زمینه حضور بیش از پیش هنرمندان را در این عرصه فراهم کرد و مجموعه وزارت ارشاد و معاونت هنری آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کرده است و دست همکاری و همیاری خود را به سوی سایر نهادها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گشاید.

در پایان مراسم از هنرمندان برگزیده تجلیل و به افراد برگزیده جوایزی اهدا شد و سپس مدعوین از نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران بازدید کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000