فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در سه زبان منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲

فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در سه زبان منتشر شد

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان مهلت و جزئیات ارسال آثار شاعران در سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به سایت جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه جشنواره، همه شاعران فارسی‌زبان، عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را با موضوعات «ظلم‌ستیزی»، «عدالت‌طلبی»، «آزادی‌خواهی»، «استکبارستیزی» و «چهره‌های مقاومت در جهان» به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ارسال کنند.

فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده است و بنابر فراخوان، این جشنواره در پنج بخش «شعر فارسی سنّتی»، «شعر فارسی نو»، «شعر عربی سنّتی»، «شعر عربی نو» و «شعر انگلیسی» برگزار می‌شود.

همچنین، جشنواره در هر بخش، سه برگزیده و درمجموع ۱۵ برگزیده خواهد داشت که به نفرات اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۲۰۰میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۵۰میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰۰میلیون ریال هدیه نقدی اهدا می شود.

در مقدمه فراخوان جشنواره آمده است: این جشنواره با نگاهی فراگیر به واژۀ مقاومت به‌عنوانِ مفهومی برآمده از فرهنگ ملت‌ها، و با چشم‌اندازی فراتر از همه مرزهای جغرافیایی، از همه شاعرانی که به این مفهوم باور دارند، برای حضور در جشنواره دعوت می‌کند. خاستگاه جشنواره جهانی شعر مقاومت، شهر کرمان، جهان‌شهرِ مقاومت و هنر ایرانی، و دیار و مزار شهید بزرگ مقاومت؛ سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است که نامش ماندگار و راهش جاودان است.

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان به اهتمام شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

شاعران برای خواندن متن کامل فراخوان و فرستادن آثار خود می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی kermanresistancepoem.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است