گروه لیان به یاد شهدای غواص نواخت/ اعتراض محسن شریفیان به گرانی کرایه سالن کنسرت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵

گروه لیان به یاد شهدای غواص نواخت/ اعتراض محسن شریفیان به گرانی کرایه سالن کنسرت

گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان 4 مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

به گزارش صبا، گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان پس از دو سال در اولین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود در روز سه شنبه ۴ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

سرپرست گروه «لیان» در ابتدای این کنسرت با نگاه به افسانه های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزار ساله زادگاهش گفت.

در این اجرا، «یامال» که نی مه ای پیرامون دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقه‌مندی از سوی مخاطبان همراه شد.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: ما هرگز غرق نمی‌شویم! یادمان باشد خیلی ها با دستان بسته برای دفاع از این آب‌ها غرق شدند و خیلی دلم می‌خواهد این قطعه را به تمام آدم‌هایی که حافظ آب‌های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم.

این موزیسین و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در ادامه این کنسرت خواستار تغییر قیمت های سالن در تهران برای هنرمندان موسیقی نواحی شد. او از هزینه های سرسام‌آور حمل و نقل و اقامت اعضای گروه در تهران گفت و خواستار حمایت مدیران فرهنگی از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی و تخصیص قیمت های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، این پژوهشگر و نوازنده بوشهری را همراهی کردند.

کنسرت های گروه «لیان» به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار می شود. کنسرت های محسن شریفیان در فصل های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است