شفاف‌سازی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درباره یک نامه/ اختلاف ارشاد و ساترا در دست رسیدگی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
پس از انتشار از سوی ساترا اتفاق افتاد؛

شفاف‌سازی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درباره یک نامه/ اختلاف ارشاد و ساترا در دست رسیدگی است

معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نامه به رییس سازمان صداوسیما را در مقام تعیین صلاحیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه نظارت و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ندانست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای درباره تعیین صلاحیت دستگاه‌های اجرایی در امر نظارت و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی توضیح داد.

روز سه‌شنبه ۴ مردادماه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با انتشار بخش‌هایی از نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این سازمان، از تاکید این معاونت نسبت به مسئولیت سازمان صداوسیما در امر صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن، گفته بود.

با این حال معاونت حقوقی ریاست جمهوری امروز پنجشنبه ۶ مردادماه با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد نامه مذکور خطاب به رییس سازمان صداوسیما، در مقام تعیین صلاحیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه نظارت و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نبوده است. مطابق این اطلاعیه، معاونت پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی که این نامه را ارسال کرده، اساسا مسئولیتی درباره رسیدگی به اختلاف نظر بین دستگاه‌های اجرایی ندارد و این امر، مربوط به معاونت دیگری در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

اطلاعیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری همچنین اختلاف نظر به‌وجودآمده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما را در امر نظارت بر نمایش خانگی تایید کرده و اعلام کرد این معاونت در حال رسیدگی به آن است.

در اطلاعیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری آمده است:

«معاونت پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی، به دلیل عدم رعایت موازین و ارزش‌های دینی از سوی یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی، طی نامه‌ای اصول قانون اساسی را به سازمان صداوسیما متذکر شده است و در مقام تعیین صلاحیت دستگاه‌های اجرایی در امر نظارت و تنظیم‌گری پیرامون صوت و تصویر فراگیر نبوده است.

روابط عمومی معاونت حقوقی رییس جمهور در رابطه با ابهامات پیش آمده پیرامون نامه معاونت پیگیری اجرای قانون اساسی در خصوص تذکر رعایت قانون اساسی از سویی پلتفرم‌های نمایش خانگی به صداوسیما اعلام داشت: معاونت مذکور وظیفه دارد در صورت عدم رعایت قانون اساسی تذکر لازم را به دستگاه‌های ذیربط بدهد و رسیدگی به اختلافات دستگاه‌های اجرایی در برداشت از قوانین به ویژه صلاحیت‌ها و اختیارات اساسا توسط مجموعه دیگری در این معاونت صورت می‌گیرد.

روابط عمومی معاونت حقوقی افزود: چنانچه اختلافی بین دستگاه‌های اجرایی حادث شود معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی این معاونت به آن رسیدگی می‌کند که در خصوص اختلاف پیش‌آمده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما پیرامون نظارت بر امور صوت و تصویر فراگیر، معاونت مذکور مکلف شده است به موضوع رسیدگی نموده و اظهار نظر نماید. بدیهی است بعد از بررسی ابعاد حقوقی موضوع و تهیه نظریه مراتب به دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.»

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500