«شهر آفتاب» صبح‌های تهران را روایت می‌کند/ پاسخ به نیازهای آنی مخاطبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
سردبیر برنامه در گفتگو با صبا:

«شهر آفتاب» صبح‌های تهران را روایت می‌کند/ پاسخ به نیازهای آنی مخاطبان

جزییات برنامه «شهرآفتاب» که هر روز از ساعت 6 از رادیو تهران پخش می‌شود، تشریح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه صبحگاهی «شهر آفتاب» کار جدید گروه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شبکه رادیویی تهران است که با پیش‌بینی بخش های مختلف هر روز صبح پخش می‌شود.

اکبر محمدی خانی سردبیر برنامه صبحگاهی رادیو تهران در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: برنامه «شهر آفتاب» یک مجله شهری و مدیریتی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و البته صبحگاهی‌ست که به تازگی روی آنتن رادیو تهران رفته است؛ برنامه ای که شعارش «طلوعی دوباره در تولد روزی نو»، با عنوان «ما همه با هم طلوع می کنیم» است و هر روز از ساعت ۶ صبح تقدیم مخاطبان می شود.

 وی افزود: «شهر آفتاب» تلاش می‌کند با انرژی مثبت و امیدواری بیشتر، مخاطبان را از خانه تا محل کار بدرقه کند و در این مسیر هر آنچه مخاطب لازم دارد تا با دانستن آن روزش را زیبا کند، به او یادآوری می کند و در یک کلام  تلاش می کند تا با مخاطبان زندگی کند و نیازهای آنی آنها را برآورده کند.

سردبیر این برنامه با بیان اینکه هدف اصلی برنامه «شهر آفتاب» به تصویر کشیدن صبح استان تهران است، بیان کرد: این برنامه، صبح استان تهران را به تصویر می کشد که چگونه شهروندان استان برای شروع یک روز کاری در سطح شهر در حال حرکت و جنب و جوش هستند و احتمالا چه دغدغه هایی دارند.

وی با اشاره به جذابیت های برنامه «شهر آفتاب» تصریح کرد: ازجمله جذابیت های برنامه، نامگذاری بخش های مختلف به نام میادین و خیابان های نمادی شهر تهران است، مثلا در بخش «در میدان جهاد» به جهاد تبیین می پردازیم همانطور که در «میدان گل ها» به فرزندآوری و در میدان «سیزده آبان» به دغدغه های تابستانی دانش آموزان و ارائه مشاوره مهارتی و فنی و فکری می پردازیم. در بخش «فرودگاه امام» گزارشی از وضعیت زندگی در پایتخت های جهان بدون روتوش و ویرایش ارائه می شود.

محمدی‌خانی اظهار کرد: در «میدان کتاب» به معرفی یک کتاب گویا و در «خیابان ورزنده» به خبرهای ورزشی استان و در «میدان ولی عصر(عج)» سلام به حضرت ولی عصر(عج) و دعای سلامتی ایشان را داریم و در «خیابان جمهوری» برنامه کالای ساخت داخل و در «خیابان ایران» برنامه درباره توانمندی های راهبردی و موضوع پیشرفت و در «حسینیه ارشاد» به رفع شبهات دینی خواهیم پرداخت. از دیگر بخش های برنامه «شهر آفتاب» می توان به «در سه راه ضرابخانه» که به بازار سهام (بورس)، بازار پول (سکه و ارز) و بازار سرمایه (خودرو و مسکن) اختصاص دارد، اشاره کرد و در «مهدیه تهران» به نواهای دینی و انقلابی و… پرداخته می شود. بخشی که مخاطبان در آن حضور دارند «پارک ملت» است که به طرح سوال، نظر، شکایت، روایت و حکایت می پردازند.

وی ادامه داد: بخشی با نام «صبح بخیر آقای مسئول» طراحی شده است که در این بخش از برنامه مسئولان را متوجه می‌کند که در فرصت توفیق خدمت، از خود نام نیک به یادگار بگذارید و در سطح حکمرانی مطلوب در تراز نظام اسلامی به خدمات رسانی به مردم بپردازند. برنامه جدید «شهر آفتاب» در بخش «دهکده خبر» به تیتر و عکس یکی از روزنامه های ایران و رسانه های جهان می پردازد و اخبار اختصاصی از دو تیم پایتخت هم در این بخش قرار دارد، همچنین بخش «دارالفنون» که به خبرهای دانش بنیانی و پیشرفت ها در این حوزه می پردازد. در «میدان استقلال» و «کوله پشتی» آقای خبرنگار به تحولات دیپلماسی و در بخش «وقایع اتفاقیه» به زندگی های نجات یافته از سوی ادارات و نهادهای خدمات‌رسان مانند اورژانس، هلال احمر، پلیس فتا، پیشگیری، آتش نشانی و… پرداخته می‌شود.

سردبیر برنامه در پایان خاطرنشان کرد: در «شهر آفتاب» که به استان تهران اختصاص دارد، بخشی طراحی شده است با عنوان «تهران و حومه» که در آن گزارشگران و شهروند – خبرنگاران در سطح استان تهران به فعالیت در شهرستان های استان تهران و مسایل و مشکلات احتمالی آنها می پردازند، همچنین بخش «مقیم تهران» نیز به طرح مسائل و مباحث آن دسته از جمعیت تهران که تابعیت ایرانی ندارند ولی در کنار مردمان تهران هستند، ورود می کند.

عواملی که با برنامه «شهر آفتاب» همکاری می کنند عبارتند از اکبر محمدی خانی سردبیر، ناصر حامدی نویسنده، امیر بنی هاشمی و مهدی مجنونی تهیه کنندگان، علیرضا محمدی و شهلا جمشیدیان گزارشگران، الهام شوقی و مریم شهرام پور گویندگان، مرجان عابدین روابط عمومی، فاطمه اربابیان، سمانه گلک و پوریا رضایی پور آیتم سازان، محمد ساجدی، مسعود میر، محمدرضا علیپور و کیایی و آلبرت کوچوئی کارشناسان برنامه، جعفر ابراهیمی و محمدرضا لشینی امور مخاطبان برنامه ارتباطات و فاطمه تاجیک هم مسئول صفحه برنامه در شبکه های اجتماعی است.

مخاطبان می توانند در همه ساعات شبانه روز با برنامه در تعامل باشند.

مریم کریمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است