«گیلگمش» جایزه اسطوره‌شناسی جشنواره هندی را دریافت کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰

«گیلگمش» جایزه اسطوره‌شناسی جشنواره هندی را دریافت کرد

پویانمایی «گیلگمش» ساخته حسین مرادی‌زاده برنده جایزه «اسطوره‌شناسی» دومین جشنواره فیلم «کالچر سینما» هند شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «گیلگمش» ساخته حسین مرادی‌زاده از تولیدات سال ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه «اسطوره‌شناسی» دومین جشنواره فیلم «کالچر سینما» هند را دریافت کرد.

هدف از برگزاری جشنواره فیلم «کالچر سینما» تجلیل از فرهنگ جهانی از طریق سینما است.

گیلگمش، پهلوان نامدار اوروک، شهری از سرزمین سومر در میان‌رودان است، عمری در جستجوی جاودانگی می‌کوشد و بارها شکست می‌خورد اما سرانجام به گیاهی دست می‌یابد که او را جاودانه خواهد کرد ولی «مار»ی آن گیاه را می‌رباید و حاصل عمر او از دست می‌رود.

ساخت صدا و موسیقی انیمیشن حماسی «گیلگمش» که اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند، ایلیا مرادی‌زاده بر عهده داشته است.

چشم‌انداز جشنواره «کالچر سینما» استفاده از رسانه سینما برای گردهم آوردن مردم با فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان است. فرهنگ‌های جهانی در طول قرن‌ها فرصت‌های داستان‌سرایی بسیاری را برای مردم محلی فراهم کرده‌اند تا این سنت‌ها، آداب و رسوم و میراث را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

جشنواره «کالچر سینما» با محور «روز جهانی تنوع فرهنگی برای گفت‌وگو و توسعه» از سوی سازمان ملل تاسیس شده و با هدف جذب فیلمسازان پرشور از سراسر جهان که در باره موضوع‌های متنوع فرهنگی فیلم می‌سازند، برگزار می‌شود.

«روز جهانی تنوع فرهنگی برای گفت‌وگو و توسعه» که هر ساله در ۲۱ می برگزار می‌شود، پس از تصویب یونسکو در سال ۲۰۰۱ به عنوان روز جهانی اعلام شد و نیاز به «افزایش ظرفیت فرهنگ به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به رفاه، توسعه پایدار و همزیستی مسالمت‌آمیز جهانی» را امری ضروری تشخیص داد، زیرا فرهنگ‌های گوناگون جهانی در طول قرن‌ها فرصت‌های داستان‌سرایی بسیاری را برای مردم محلی فراهم کرده‌اند تا این سنت‌ها، آداب و رسوم و میراث را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

دومین جشنواره فیلم «کالچر سینما» در محدوده کشور هند به صورت آنلاین از ۲۴ تیر تا ۲۳ مرداد سال ۱۴۰۱ (۱۵‌ ژولای تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۲) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است