«نسل عاشورایی» نسل جدید را با نوحه‌های سنتی آشنا می‌کند/ اتحاد زیر بیرق حسین | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷
امین صافی زاده در گفتگو با صبا:

«نسل عاشورایی» نسل جدید را با نوحه‌های سنتی آشنا می‌کند/ اتحاد زیر بیرق حسین

نماهنگ «نسل عاشورایی» که به مناسبت دهه اول ماه محرم پخش می شود ارتباط نسل جوان و عزاداری سنتی را برقرار می‌کند.

‎به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نماهنگ ۱۰ قسمتی «نسل عاشورایی» به تهیه‌کنندگی سجاد شیرافکن و کارگردانی رضا کشاورز به مناسبت محرم تهیه و تولید شده است.

امین صافی زاده مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری رسانه ای اوج درباره اهداف تولید این ویژه برنامه عنوان کرد:‎ نماهنگ «نسل عاشورایی» در جهت نشان دادن زیبایی های معنوی خاص و ارتباط نسل دهه هشتاد و دهه نود با عزاداری سنتی و نوحه‌های قدیمی تولید شده است.

او درباره حال و هوای این نماهنگ که مخاطب کودک و نوجوان هم دارد، گفت: این مجموعه نماهنگ از روز اول محرم  ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز از شبکه پویا و نهال سیما جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

به گفته وی، این مجموعه شامل ۱۰ قسمت است که در هر قسمت به یکی از شخصیت های واقعه عاشورا پرداخته و شعری درباره او خوانده می شود، همچنین در آن تصاویر هیات های مختلف را می بینیم.

این مدیر فرهنگی افزود: از اشعاری که سروده شده الهام گرفتیم تا دهه نودی ها و هشتادی را فرابخوانیم و تلفیقی از سنت و موسیقی را به او ارایه کنیم.‎صافی زاده تصریح کرد: یک ماه  گذشته با سجاد شیرافکن تهیه کننده «نسل عاشورایی» طرح موضوع کردم و سپس وارد تولید شده و این مجموعه را به انجام رساندیم. اکت ها، نماهای باز و بسته، پلان های احساسی و تصویری از کتیبه آخر کار همه دست در دست هم دادند تا اثری مناسب خلق شود.‎

مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری رسانه ای اوج به نکات بارز این نماهنگ اشاره و بیان کرد: از مهمترین نکات این مجموعه اشعاری است که انتخاب می شوند، چراکه باید متناسب با ذائقه کودکان باشد و البته بتوانیم طبق هدفی که داریم، فضایی سنتی هم ایجاد کنیم.

صافی زاده درباره ‎اشعاری که در این نماهنگ می شنویم عنوان کرد: گروهی از کودکان و نوجوانان با اشعار سید جواد پرئی شاعری خوش ذوق و سینه سوخته امام حسین(ع) و تنظیم امیرسهیل سرافرازی که با گروه های سرود زندگی کرده است و با فضای محرم آشناست، سرود می خوانند.

او درباره ویژگی های این اثر تصریح کرد: ‎حال و هوای نوستالژی با نوحه قدیمی که امروزی شده است، به کودک عرضه می شود و با همان نوحه های مرسوم قدیم نیز که در کنار مادر و پدرش شنیده است، انس بیشتری می گیرد. هدف ما نیز همین بوده است که انس و الفت بیشتری بین نسل جوان و عزاداری ایجاد کنیم.‎

امین صافی زاده در پایان اظهار کرد: نام امام حسین (ع) که می آید هر کسی با هر ذهنیت و عقیده ای در بیرق او قرار می گیرد و کارش به جلو می رود، این مجموعه برای پخش در دهه اول تدارک دیده شده و به دفعات در طول روز از شبکه پویا و نهال پخش می شود.

علی رنجبر مدیریت فیلمبرداری، پیام حسین سوری طراحی صحنه، ابوالفضل کوچکیان مدیریت تولید و امید میرزایی تدوین این اثر را برعهده خواهند داشت. شاعر این قطعات سیدجواد پرئی و تنظیم برعهده امیرسهیل سرافرازی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000