«زمین بازی» در جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۵

«زمین بازی» در جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند

پویانمایی «زمین بازی» ساخته سمانه اسدی در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن زابوت ایتالیا رقابت می کند.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «زمین بازی» ساخته سمانه اسدی اولین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن زابوت ایتالیا تجربه کرد.

در این جشنواره «زمین بازی» همراه با انیمیشن‌هایی از کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، فلسطین، لبنان و ایتالیا در روز ۷ مرداد ۱۴۰۱ (۲۹ ژولای  ۲۰۲۱) به نمایش در آمد.

پویانمایی ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه‌ای «زمین بازی» از تولیدات سال ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با تکنیک دوبعدی دیجیتالی ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بیماری و روزهای یکنواخت بیمارستان دخترک را خسته و بی‌حوصله کرده است تا وقتی که همبازی‌اش می‌آید. آیا او آمده که برای همیشه کنار او بماند؟…

سمانه اسدی، انیماتور، طراح استوری‌برد، کارشناس نقاشی از دانشگاه هنر دانشگاه شاهد است و فیلم کوتاه «رفت» اولین و «زمین بازی» دومین ساخته‌ی انیمیشن این کارگردان است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه انیمیشن «زابوت» با هدف رسیدن به یک جذابیت بین‌المللی مسیری متفاوت از دیگر جشنواره‌ها، با نوآوری فرهنگی و نقطه مرجعی برای مخاطبان فیلم‌های انیمیشن تاسیس شده و محور اصلی از انتخاب فیلم‌های این جشنواره موسیقی متن و نقاشی است.

هفتمین جشنواره انیمیشن «زابوت» در چهار مرحله برگزار شد. در سه روز، فیلم‌های کمیته انتخاب نمایش داده شد که مخاطبان فرصت رای‌دادن و حضور فعال در جشنواره را داشتند. در پایان شب سوم جشنواره، مراسم اهدای جوایز فیلم‌های برنده از سوی هیأت داوری سه نفره برگزار شد و هنرمندان آهنگساز، موسیقی متن فیلم‌های انیمیشن کوتاه صامت را نواختند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه انیمیشن «زابوت» از ۶ تا ۸ مرداد ۱۴۰۱ (۲۸ تا ۳۰ ژولای ۲۰۲۲) در کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است