مشاعره عاشورایی در رادیو ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶

مشاعره عاشورایی در رادیو ایران

برنامه رادیویی «دیباج» با محوریت مشاعره عاشورایی در رادیو ایران از اول محرم در حال پخش است.

به گزارش صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه رادیویی «دیباج» به تهیه‌کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه مینا‌خانی از اول محرم در شبکه رادیویی ایران در حال پخش است.

برومند تهیه‌کننده این ویژه برنامه رادیویی عنوان کرد: شعر آیینی در ادبیات ایران دارای جایگاه و پیشینه‌ای کهن است و بسیاری از شاعران برجسته در طول تاریخ آثار درخشانی را به این سبک و سیاق از خود به یادگار گذاشته‌اند.

او در پایان توضیح داد: از سوی دیگر مشاعره از دیرباز تاکنون در بین ایرانیان به عنوان یکی از هنرهای ادبی ایران به شمار می‌رود و به همین روال مناسبت‌های بسیار زیادی با موضوعات و عناوین مختلف به صورت جلسات مشاعره با حضور شاعران و شعردوستان برگزار شده است و بر این اساس با تکیه بر شعر آیینی و سنت مشاعره، ویژه‌برنامه رادیویی «دیباج» با محوریت مشاعره عاشورایی در رادیو ایران از ابتدای محرم در ساعت ۱۷:۱۰ در حال پخش است.

در هر قسمت از این ویژه برنامه رادیویی، سه نفر از شرکت کننده‌ها به رقابت می‌پردازند و از این رو محمداسماعیل ریاضت کارشناس ادبی برنامه به داوری میان شرکت‌کنندگان می‌پردازد و سه نفری که در طول قسمت‌های مختلف این برنامه، امتیازهای بیشتری را دریافت کرده باشند به مرحله فینال راه پیدا کرده و در نهایت به نفرات اول تا سوم جایز نقدی اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است