برگزاری آزمون دوره جامع فیلمسازی انجمن سینمای جوانان در ۱۳ آبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰

برگزاری آزمون دوره جامع فیلمسازی انجمن سینمای جوانان در ۱۳ آبان

آزمون سراسری ورودی دوره جامع هفت‌ماهه فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران 13 آبان 1401 برای علاقه‌مندان به فیلمسازی که در بازه سنی 16 تا 30 سال قرار دارند، برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دوره جامع هفت‌ماهه فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران بعد از حدود سه سال تأخیر در برگزاری به دلیل شرایط کرونا، با برگزاری آزمون جامع در ۱۳ آبان‌ماه سال‌جاری در تمامی ۵۸ دفتر انجمن کلید می‌خورد و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند با مرجعه به دفاتر انجمن سینمای جوانان برای شرکت در آزمون و ثبت در دوره فیلمسازی اقدام کنند.

شرکت در آزمون هیچ محدودیتی ندارد و علاقه‌مندان به سینما که در بازه سنی ۱۶ تا ۳۰ سال قرار دارند، می‌توانند در آزمون جامع که ۱۳ آبان در تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

تمامی داوطلبان بعد از آزمون موظف هستند که در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند که برآیند آزمون و مصاحبه، شرکت‌کنندگان نهایی دوره جامع فیلمسازی را مشخص می‌کند.

دوره جامع فیلمسازی در سال‌‌های قبل در ۳۵۸ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۱۴۰۱ با اضافه شدن نشست‌‌های فرهنگی و پژوهشی به عنوان یک درس میان‌‌رشته‌ای، مدت این دوره به ۴۰۰ ساعت افزایش یافته است.

نشست‌های فرهنگی و پژوهشی با محوریت سوژه‌یابی، توجه به موقعیت‌های سینمایی، نگاه به شرایط ژانر، اقلیم و فرهنگ و مسایل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، برای درک بهتر سینما و هدف‌گذاری بهتر هنرجوها در این هنر، برنامه‌ریزی شده است.

هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است