«واحه» گفتگو با افرادی‌ست که آموزه‌های عاشورایی را در زندگی پیاده می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
خشایار بکان در گفتگو با صبا:

«واحه» گفتگو با افرادی‌ست که آموزه‌های عاشورایی را در زندگی پیاده می‌کنند

تهیه کننده ویژه برنامه «واحه» درباره می گوید در این برنامه با افرادی که آموزه‌های عاشورایی را در زندگی رعایت کرده‌اند، گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، ویژه برنامه ترکیبی و گفتگومحور «واحه» به کارگردانی بیتا منزه و تهیه کنندگی خشایار بکان از ۸ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با اول محرم تا اواسط این ماه ساعت ۲۴ از آنتن شبکه پنج پخش می‌شود.

خشایار بکان تهیه کننده «واحه» درباره این ویژه برنامه عنوان کرد: این دومین سالی است که «واحه» روانه آنتن می شود ولی با تغییراتی نسبت به سال قبل. سال پیش اغلب مهمانان «واحه» آقایان بودند، بنابراین تصمیم بر این شد که در ویژه برنامه محرم ۱۴۰۱ بیشتر از مهمانان خانم دعوت کنیم. ما در این برنامه روایات بانوانی را می شنویم که با هر اعتقاد و ملیتی در برنامه حضور پیدا می کنند، فرقی ندارد کلیمی، مسیحی، شیعه یا اهل سنت باشند زیرا لطف جهانی امام حسین(ع) شامل حال همه می شود، او به این افراد نظر کرده است.

او درباره مهمانان برنامه اظهار کرد: ما در این برنامه با بانوان عاشورایی فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و… که با وجود تمامی مشکلات و سختی های زندگی، محکم و استوار بر اعتقادات و باورهای مذهبی خود ایستاده اند و در زندگی شخصی، درس های بزرگ عاشورا همچون ایثار را پیاده می کنند، به گفتگو می پردازیم. «در بیابان هم که باشی حسین (ع) آبادت می کند» شعار این برنامه است.

بکان درباره روند برنامه گفت: قبل از تیتراژ متنی توسط زینب پور ابراهیم مجری برنامه خوانده می شود و به سراغ گفتگوی ۱۰ دقیقه ای می رویم، فاصله کوتاهی می گیریم و در بخش دوم گفتگو سعی می کنیم به معرفی بانوان عاشورایی همچون همسر زهیر و … بپردازیم، بعد هم گفتگوی پایانی انجام می شود و متن پایانی مجری قرائت می شود.

این تهیه کننده درباره ویژگی این برنامه تصریح کرد: هر مخاطبی چه زن چه مرد از قصه شنیدنی خوشش می آید و به پایش می نشیند، «واحه» بر محور قصه های شنیدنی این مهمانان می چرخد و هر کجا که احساس کنیم تماشاگر خسته شده است با موسیقی فاصله‌گذاری می کنیم تا با انرژی دوباره به بحث اصلی بازگردد.

بکان از چالش هایش گفت: بیشتر چالش های ما درون سازمانی بود اما به هر حال در تولید هر برنامه ای کم و کاستی هایی وجود دارد. برای ما شناسایی مهمان یکی از چالش های بزرگ بود و اگر در جایی اطلاعات جامعی از این افراد از قبل ثبت و ضبط شده بود، کار ما راحت تر می شد.

او در پایان پیشنهادی به صداوسیما داد: از آنجایی که شبکه ها و برنامه های شبیه به هم زیاد شده است، سازمان صداوسیما با چابک سازی، توزیع درست بودجه و جذب مخاطب با برنامه های خوب می تواند به برنامه سازان کمک کند.

این برنامه در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای تدارک دیده شده است و بازپخش آن ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه پنج سیما است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است