بازیگر «پیشتازان فضا» درگذشت/ حضور در سریال محبوب مارتین لوترکینگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۴
در 89 سالگی؛

بازیگر «پیشتازان فضا» درگذشت/ حضور در سریال محبوب مارتین لوترکینگ

نیکل نیکولز بازیگر سریال اصلی «پیشتازان فضا» و یکی از بازیگران پیشگام آمریکایی آفریقایی تبار درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، نیکل نیکولز بازیگر نقش افسر ارتباطات اوهورا در نسخه اصلی سریال «پیشتازان فضا» شنبه شب ۳۰ جولای در سیلورسیتی از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۸۹ سال داشت. خبر درگذشت این بازیگر توسط گیلبرت بل مدیر برنامه ها و استعدادیاب این بازیگر تایید شد.

همانطور که اشاره شد نقش نیکولز در سریال «پیشتازان فضا» اوهورا نام داشت، اوهورا در زبان سواحیلی به معنی آزادی است. در این سریال این بازیگر نقش افسری توانا را برعهده داشت که می توانست در صورت نیاز افراد دیگر ایستگاه های فضایی را روی پل هدایت کند او یکی از اولین زنان آمریکایی آفریقایی تبار بود که در یک نقش غیرمرسوم و رایج در تلویزیون آمریکا ظاهر شد.

نیکولز در کنار ایفای نقش در سریال اصلی، در «پیشتازان فضا: سری انیمیشن» نیز صداپیشگی کرد و همینطور در ۶ فیلم اول «پیشتازان فضا» نیز نقش اوهورا را مجددا ایفا کرد. اوهورا در «پیشتازان فضا: سینما» به ستوان فرمانده و در «پیشتازان فضا ۲: خشم خان» به درجه نهایی فرماندهی ارتقا یافت.

مشهور است که نیکولز پس از پایان فصل اول مجموعه «پیشتازان فضا» در دهه شصت میلادی، در فکر ترک این سریال بود تا به برادوی برود و در آنجا حرفه خود را دنبال کند با این حال مارتین لوترکینگ رهبر جنبش مدنی آمریکا که از طرفداران این سریال بود و اهمیت شخصیت نیکولز را در باز کردن درها روی دیگر آمریکایی های آفریقایی تبار در تلویزیون درک می کرد، شخصا نیکولز را متقاعد کرد که در این سریال بماند.

نیکولز که در ۲۸ دسامبر ۱۹۳۲ در رابینز ایالت ایلینویز به دنیا آمده بود فعالیت نمایشی خود را در سن ۱۶ سالگی با آواز خواندن با دوک الینگتون آغاز کرد. از نیکولز یک پسر به نام کایل جانسون به جا مانده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است