حقایقی درباره بلیط چارتر که از آن ها بی‌خبر هستید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۶

حقایقی درباره بلیط چارتر که از آن ها بی‌خبر هستید!

در این گزارش درباره بلیط چارتر نکات مختلفی بیان شده است.

 

حقایقی درباره بلیط چارتر که از آن ها بی خبر هستید!

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اگر شما هم به‌طور مداوم از هواپیما برای رفتن به شهرهای مختلف استفاده می‌کنید، نیاز به روش‌هایی برای کاهش هزینه سفر دارید. بهترین و مهم‌ترین روشی که به ذهن می‌رسد، پرواز چارتر و خرید بلیط های لحظه آخری است.

علاوه بر کسانی که همیشه در سفر هستند، استفاده از بلیط چارتر گزینه خوب و اقتصادی برای سایر مسافران هم محسوب می‌شود. علاوه بر آن نمی‌توان انکار کرد که این روش مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما بهتر است با تمام مزایا و معایب مختلف آن آشنا باشید و اطلاعات کاملی درباره این روش سفر به دست بیاورید. در ادامه درباره بلیط چارتر نکات مختلفی بیان می‌شود.

بلیط چارتر چیست؟

به‌طورکلی چارتر  کردن به معنای اجاره هتل، قطار، هواپیما و هر چیزی است که امکان اجاره کردن داشته باشد. بنابراین از این روش برای اجاره کردن مجموعه‌ای از صندلی‌های پرواز هواپیماهای مختلف هم استفاده می‌شود. چارتر کننده مجموعه‌ای از بلیطها را به‌صورت یکجا می‌خرد و بعد به‌صورت تکی به مسافران می‌فروشد.

گاهی اوقات تمام بلیطها به‌موقع به فروش نمی‌رسند و شرکت هواپیمایی برای جلوگیری از خسارت و ضرر اقدام به فروش چارتری آن‌ها می‌کند. به‌عبارت‌دیگر در ساعات نزدیک به پرواز، قیمت‌ها را تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد تا برای مسافران جذاب و اقتصادی باشد. در این صورت مسافران هم از بین هزینه‌های پروازی مختلف، بلیط چارتر را برای سفر انتخاب می‌کنند تا سفری ارزان‌تر داشته باشند.

اگرچه این روش بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است؛ اما درعین‌حال برخی معایب در آن وجود دارد. به همین دلیل اگر قصد  دارید بلیط چارتر را برای سفرهای هوایی خود انتخاب کنید، بهتر است در کنار مزایا، با معایب و نکات مهم آن هم آشنا باشید.

حقایقی درباره بلیط چارتر که از آن ها بی خبر هستید!

مزایای انواع بلیط چارتر

مهم‌ترین شاخصه این نوع بلیط، قیمت ارزان‌تر آن است. بنابراین با تهیه این بلیط می‌توانید از تخفیف استفاده کنید و هزینه کمتری برای سفر بپردازید. بلیط لحظه آخری هم که در دسته انواع بلیطهای چارتری قرار دارد، قیمت کمتری دارد و گزینه خوبی برای مسافرت‌های کاری و بدون نیاز به برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

 

معایب بلیط چارتر

اولین چیزی که در هنگام گرفتن بلیط چارتری اهمیت پیدا می‌کند، گوش‌به‌زنگ بودن شما است. به عبارت بهتر اگر می‌خواهید سفری ارزان‌تر را تجربه کنید، باید با صبر و حوصله از زمان فروش بلیط چارتری آگاه باشید و سایت‌های مختلف فروش بلیط را زیر نظر بگیرید. البته این کار هم چندان سخت نیست و فقط با همراه داشتن یک گوشی هوشمند و جستجو در وب‌سایت‌های معتبر گردشگری و مسافرتی می‌توانید از انواع بلیطهای لحظه آخری و فروش آن‌ها مطلع شوید.

همین مسئله تا حدود زیادی می‌تواند برنامه‌ریزی در سفر با اختلال روبرو کند. با خرید بلیط سیستمی به‌خوبی می‌توانید مدیریت زمان را در دست بگیرید و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده برای سفر اقدام کنید. اما با خرید بلیط لحظه آخری، تمام برنامه‌های شما بر اساس ساعت پرواز چیده خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که با خرید بلیط سیستمی و در صورت تغییر برنامه سفر یا پشیمان شد، به‌راحتی می‌توانید از سفر انصراف بدهید. در این صورت بخشی یا تمام هزینه برگشت داده می‌شود. این در حالی است که بلیط چارتری این قابلیت را ندارد و در صورت پشیمان شدن از سفر، تمام هزینه خرید بلیط از بین خواهد رقت.

موضوع قابل‌توجه دیگر این است که بلیط های چارتری شامل تخفیف برای بزرگسالان هستند. به‌عبارت‌دیگر تفاوتی نمی‌کند که شما بلیط را برای یک خردسال یا بزرگسال تهیه کنید؛ به‌هرحال نرخ یکسانی دارد. اما در بلیطهای سیستمی برای کودکان تخفیفی در نظر گرفته می‌شود و همین مسئله می‌تواند هزینه سفر هوایی را برای شما کاهش دهد.

حقایقی درباره بلیط چارتر که از آن ها بی خبر هستید!

درنهایت اینکه بلیط چارتر همیشه نوید سفری ارزان‌تر را برای شما به همراه نمی‌آورد. گاهی اوقات  در زمان پیک سفر و با افزایش تعداد مسافران، قیمت‌ها از حد انتظار هم بالاتر می‌روند. در این موارد حتی باید بلیطی گران‌تر از حد عادی خرید کنید و این اصلا مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نخواهد بود.

کلام آخر

اگرچه خرید بلیط چارتری و انواع مختلف آن مانند بلیط لحظه آخری روشی ارزان و اقتصادی برای سفر محسوب می‌شود. اما درعین‌حال مناسب تمام مسافران و در تمام طول سال نیست. شما باید قبل از هر چیز برنامه سفر خود را تنظیم کرده باشید  و با مدیریت درست زمان برای سفر اقدام کنید.

علاوه بر آن این روش تهیه بلیط مناسب بزرگسالان است و اگر قصد دارید یک کودک با خود به سفر ببرید، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستید. با کنار هم قرار دادن تمام مزایا و معایب این نوع بلیط به‌خوبی متوجه می‌شویم که این روش پرواز به کاملا خوب یا بد نیست، بلکه روش شما برای مسافرت تعیین‌کننده مزایا و معایب آن خواهد بود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000