فراخوان مسابقه عکاسی «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷

فراخوان مسابقه عکاسی «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» منتشر شد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسفِ ایران فراخوان شرکت در سومین مسابقه عکاسی «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» را منتشر کرد.

به گزارش صبا، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسفِ ایران سومین مسابقه مشترک عکاسی خبری را با عنوان «کودکان پناهجو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» برگزار می‌کنند.

در این مسابقه قرار است، زوایای مختلف حضور کودکان پناهجو و خانواده‌های آن‌ها در ایران و میزبانی کشورمان از آن‌ها از طریق داستان‌های تصویریِ عکاسان خبری ایرانی، نمایش داده شود.

در چهار دهه گذشته، ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های مهاجر جهان بوده است. مطابق برآوردها، از آگوست ۲۰۲۱ ایران شاهد ورود حدود یک میلیون پناهجوی جدید از افغانستان بوده است که تقریبا نیمی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این مسابقه، برگزارکنندگان از عکاسان خبری دعوت می‌کنند تا با مجموعه عکس‌های خلاقانه خود، روایتگرِ میزبانی ایرانی از کودکان پناهجو باشند.

شرایط تصاویر ارسالی 

داستان تصویری (مجموعه عکس) باید یک ایده، احساس یا واقعه را با خلاقیت و وضوح بالا ترسیم کند.

مجموعه عکس شامل ۷ تا ۱۰ فریم باشد.

مجموعه‌ها توسط صاحب اثر ارسال شوند.

عکس‌ها باید مطابق با استانداردهای اخلاق عکاسی خبری کشور و یونیسف بوده و سوژه‌ها به صورت احترام‌آمیز و با حفظ کرامت انسانی نشان داده شوند. گرفتن اجازه از افرادی که تصاویر آنها تهیه می‌شود الزامی است.

رنگ و کانتراست تصاویر را می‌توان تغییر داده یا آنها را کراپ کرد تا ترکیب تصویر بهبود یابد. تصاویر نباید به شیوه‌ای ویرایش شوند که محتوا را به صورت نادرستی بازنمایی کند.

توضیح کلی مجموعه (statement) باید محدود به ۲۵۰ کلمه باشد.

محورهای مسابقه 

کودکان پناهجو و سلامت

کودکان پناهجو و آموزش

کودکان پناهجو و والدین

کودکان پناهجو و زندگی روزمره

کودکان پناهجو و بازی

کودکان پناهجو و کودکان ایرانی

 

قوانین مسابقه 

همه عکاسان خبری می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند (شرکت‌کنندگان کپی کارت شناسایی رسانه و یا لینک یکی از آثار خود را که در رسانه‌های خبری منتشر شده است، ضمیمه ایمیل ارسال آثار کنند).

شرکت‌کنندگان مالکیت معنوی تمام تصاویر ارسالی و کپشن‌های آن‌ها را در اختیار خواهند داشت.

برندگان (رتبه‌های اول تا پنجم) با ارسال آثار خود، به یونیسف حق نامحدود، رایگان و غیرقابل فسخ برای استفاده از آثار ارسالی در تمام موارد مرتبط با مسابقه و همچنین دیگر انتشارات یونیسف مانند گزارش‌ها، اطلاعیه‌های خبری، مقالات، رسانه‌های اجتماعی و غیره را خواهند داد و بدیهی است که درصورت استفاده از عکس‌ها مشخصات عکاس (credit) در تمام این تصاویر قید خواهد شد.

مهلت ارسال آثار:  ۱۵ مرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ 

مجموعه عکس‌ها باید از طریق ایمیل به نشانی الکترونیکی photo1401@rasaneh.ir ارسال شده و شامل موارد زیر باشند:

عنوان ایمیل (subject) به صورت «مسابقه عکس – نام و نام خانوادگی» باشد.

یک فایل Word شامل عنوان مجموعه عکس، توضیح کلی، توضیح هر کدام از تصاویر به همراه شماره تصاویر.

مشخصات عکاس.

شماره تماس.

تصاویر باید در فرمت jpg و با کیفیت ۷۲ DPI ارسال شوند. از برندگان درخواست خواهد شد تا تصاویر با کیفیت بالا ۳۰۰ DPI را در وب‌سایتWeTransfer  آپلود کرده و لینک دانلود را به آدرس ایمیل ذکر شده ارسال کنند.

فرآیند داوری و جوایز 

گروهی متشکل از کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف تطابق آثار ارسالی را با اصول اخلاقی ملی و یونیسف در حوزه گزارش از کودکان بررسی و سپس پنج اثر برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

جوایز برندگان

نفر اول: تندیس، لوح یادبود، یک دستگاه دوربین عکاسی حرفه‌ای

نفر دوم: لوح یادبود، یک دستگاه موبایل

نفر سوم: لوح یادبود، یک دستگاه موبایل

نفر چهارم: لوح یادبود، یک عدد هارد اکسترنال

نفر پنجم: لوح یادبود، یک عدد هارد اکسترنال

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است