کتاب‌های درسی هنر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به‌روزرسانی می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
در جلسه مشترک میان مدیران وزرات ارشاد و آموزش و پرورش مطرح شد؛

کتاب‌های درسی هنر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به‌روزرسانی می‌شوند

در جلسه مشترک مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، موضوع تالیف و تصحیح و به روز رسانی کتب درسیِ هنر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، در جلسه مشترکی که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره کتب درسی رشته های هنری بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه اسماعیلی گفت: آموزش به عنوان زیربنای امور هنری از جایگاه بالایی برخوردار است و براین‌اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع توسعه مراکز آموزش هنر از جمله هنرستان های هنرهای زیبا و آموزشگاه های هنری را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تعامل و همکاری بین دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که در شرایط کنونی فضای مثبت کاری بین دو دستگاه ایجاد شده که باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری بیان کرد: ۶ رشته هنری در هنرستان های هنرهای زیبا و حدود ۳۰ رشته هنری در حوزه کاردانش در مراکز مهارتی آموزش داده می شود که آسیب شناسی و به روزرسانی منابع و کتب درسی این رشته ها از ضروریات است که باید با همکاری دو دستگاه انجام گیرد.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا با بیش از ۶۰۰۰ هنرجو در حوزه فنی حرفه ای و حدود ۲۰۰۰ مرکز مهارتی با بیش از ۳۰،۰۰۰ هنرجو در حوزه کاردانش فعالیت می کنند که باید برنامه ریزی دقیقی برای ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز صورت پذیرد.

در ادامه بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حوزه حمایت از هنرستان های هنرهای زیبا در زمینه تامین مکان و مدرسین دروس عمومی همچون گذشته اقدام می کند و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا سیاستِ کاری ماست.

بیات تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین دو دستگاه مسائل فی مابین به صورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل شود و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.

وی ادامه داد: دروسی که منبع و کتاب ندارند به ویژه در دروس رشته موسیقی باید برای تالیف کتب آن اقدام کرد و سایر کتب درسی نیز به روزرسانی شوند.

مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است در سایر رشته های فرهنگی از جمله نویسندگی و ادبیات، روزنامه نگاری و خبرنگاری، چاپ و نشر و … ضروری است نیازسنجی لازم از شوی وزارت ارشاد انجام و در صورت لازم رشته های جدید ایجاد شود.

در پایان مقرر شد کارگروه مشترک بین دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تشکیل و تالیف و تصحیح کتب درسی را با جدیت پیگیری و اجرایی کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است