تجلیل از حسن آهنگران در اختتامیه نمایشگاه «قلم و غدیر»

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگی هنری منطقه 8، آیین تجليل از حسن آهنگران همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه گروهی «قلم و غدير» در عصر روز پجشنبه 13 مردادماه 1401 در نشستی صميمانه با همراهی غلامحسين اميرخانی ریيس شورای عالی انجمن خوشنويسان و همچنین با حضور استادهایی چون احمد عبدالرضايی، سيدرضا بنی‌رضی از استان قم، علی‌اشرف صندوق‌آبادی قائم‌مقام و عارف براتی مدير اجرایی انجمن خوشنويسان و با همراهی جمعی دیگر  از هنرمندان و علاقه‌مندان به خوشنويسی در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد.

حسن آهنگران، متولد سال 1321 است که در سن 14 سالگی یعنی در سال 1335 فعاليت‌ هنری خود را در زمينه‌های خوشنويسی، نقاشی و رديف‌های سنتی آغاز کرد. آهنگران از محضر استادهایی چون سيدحسن و سيدحسين ميرخانی در رشته نستعليق، محمدحسين عطارچيان در رشته شكسته‌نستعليق و حامد الامدی در رشته ثلث و نسخ بهره‌ برده است.

در کارنامه هنری وی رتبه اول چندين مسابقه كشوری، شركت در بيش از 279 نمايشگاه گروهی داخلی و خارجی انجمن خوشنويسان ايران و برگزاری بيش از 20 نمايشگاه انفرادی به چشم مي‌خورد. همچنين آهنگران عضو شورای برنامه‌ريزی درسی در وزارت آموزش‌و‌پرورش، متخصص الگوهای برتر تدريس هنر در اداره‌كل آموزش‌و‌پرورش تهران و كاتب كتاب قرآن‌كريم به خط نستعليق است.

از آثار او می‌توان به «درياي عطش» و «دل هست اينجا کبوتر» خوشنويسی از اشعار صائم کاشانی و همچنین نیز «ره آوردی بر خطوط نستعليق و شکسته چليپايی» خوشنويسی از رباعيات آيينی و تمثيلی صائم کاشانی اشاره‌کرد.

نمايشگاه گروهی «قلم و غدير» تلاش کرده است تا آثار خوشنويسان استان قم را که بيش از 50 تابلو در رشته‌های ثلث، نسخ، نستعليق و شكسته‌نستعليق است، جمع‌آوری کرده و از هفتم تا سيزدهم مردادماه در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برای علاقه‌مندان به نمایش درآورده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازديد و يا حضور در برنامه مورد نظر به نشانی نارمک، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/