مشاعره عاشورایی در برنامه رادیویی «چکامه باران» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹

مشاعره عاشورایی در برنامه رادیویی «چکامه باران»

ویژه برنامه رادیویی «چکامه باران» با محوریت مشاعره اشعار آیینی و عاشورایی هر روز ساعت 8 صبح پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، ویژه برنامه رادیویی مسابقه – مشاعره «چکامه باران» با اجرا و کارشناسی داوود حیدری و به تهییه‌کنندگی سجاد کلبادی‌نژاد به مناسبت ایام محرم با موضوع اشعار آیینی و عاشورایی هر روز ساعت ۸ صبح در رادیو صبا به مشاعره با شرکت‌کنندگان می‌پردازد. این برنامه در قالب مشاعره فرصتی برای آشنایی مخاطبان با این گونه از اشعار مذهبی است تا به بازتاب واقعه کربلا در شعر فارسی بپردازند.

در این مسابقه سه شرکت‌کننده حضور خواهند داشت که در بخش‌های مختلفی مانند «مشاعره سنتی»، «مشاعره مشروط» و «مشاعره سرعتی و حروف سخت» و …  با هم به رقابت می‌پردازند.

داوود حیدری کارشناس و مجری این برنامه گفت: مسابقه مشاعره «چکامه باران» فرصتی برای آشنایی مخاطبان با شعر به ویژه اشعار آیینی است، شرکت کنندگان در این برنامه اشعاری پیرامون امام حسین (ع)، قیام عاشورا و واقعه کربلا را در برنامه قرائت می کنند. البته برنامه‌ای که الان در حال پخش است بخش مشاعره آزاد است که به نظر من بهتر بود با توجه به حال و هوای محرم این روزها شعرهای عاشورایی نیز برای مخاطبان پخش می‌شد.

وی درباره شرکت‌کنندگان این مسابقه افزود: در این مسابقه شرکت‌کنندگان در رنج سنی مختلف از کودکان و نوجوانان تا افراد میانسال شرکت کرده‌اند، که از نظر محتوایی همه افراد در حد متوسط به بالا بودند و اشعار زیادی را به یاد داشتند.

این کارشناس و مجری در ادامه تشریح کرد: خوشبختانه این برنامه مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است و با توجه به بازخوردهایی که من شخصا از این برنامه دریافت کرده‌ام متوجه شدم که شنوندگان از لحاظ خوانش محتوای اشعار و نوع مسابقه رضایت داشته‌اند.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه مشاعره را به صورت عامیانه می‌توان نوعی بازی و یا سرگرمی هنرمندانه دانست اما این مهارت در جلب توجه افراد به سمت ادبیات و شعر و شاعری بی‌تأثیر نخواهد بود. برگزاری چنین مسابقاتی به ویژه در ایام مناسبتی می‌تواند فرصت و انگیزه‌ای برای مخاطبان با شعرهای آیینی و توجه بیشتر به این گنجینه ارزشمند ادبی که بسیار زیبا وقایعی را مثل عاشورا به تصویر می کشد، باشد.

انتهی پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است