«تی تی» صدرنشین گیشه هفتگی شد/ افزایش مخاطب هفتگی «علف‌زار» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۸
گزارش فروش هفتگی سینماها؛

«تی تی» صدرنشین گیشه هفتگی شد/ افزایش مخاطب هفتگی «علف‌زار»

با توقف اکران فیلم‌های کمدی به علت آغاز دهه اول محرم، فیلم «تی تی» به صدر جدول گیشه هفتگی رسید، اما سینمای ایران افت چشمگیر فروش را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، گیشه سینمای ایران در دومین هفته مردادماه، بدون اکران فیلم‌های تازه و با توقف اکران کمدی‌ها از نیمه هفته، افت چشمگیر فروش را تجربه کرد.

مطابق اطلاعات منتشرشده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) در این هفته از چهارشنبه ۵ مردادماه تا سه‌شنبه ۱۱ مردادماه، سینمای ایران در مجموع ۲۲۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۷ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان فروخت که نسبت به هفته گذشته، ۲۳ درصد افت فروش نشان می‌دهد. فیلم‌های کمدی در ۳ روز نخست این هفته نمایش داده شدند و سپس با آغاز دهه اول ماه محرم، نمایش این آثار متوقف شد. جالب آن که اگرچه تقریبا همه فیلم‌های غیرکمدی با افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی شمار سانس‌ها مواجه شدند، اما مجموعه سینمای ایران نسبت به هفته گذشته، کاهش ۱۵ درصدی تعداد سانس‌های برگزارشده را تجربه کرد که نشان از تسلط فیلم‌های کمدی بر گیشه سینمای ایران دارد.

در این هفته فیلم سینمایی «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، در چهارمین هفته اکران برای اولین بار به رتبه نخست جدول فروش هفتگی صعود کرد. این فیلم ۷۷ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان فروخت و اگرچه ۵ درصد افت فروش داشت، اما ۳۴ درصد مخاطبان کل هفته سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «انفرادی» اثر سیدمسعود اطیابی با وجود اکران در ۳ روز اول این هفته، با ۴۶ هزار مخاطب و یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان فروش، در رتبه دوم جدول گیشه هفتگی قرار گرفت. این فیلم باز هم با ۳۰ صندلی پر در هر سانس، رکورددار سینمای ایران در این زمینه بود. ۲۰ درصد مخاطبان در این هفته، به تماشای فیلم اطیابی نشستند. این فیلم با توجه به این که فقط در آخر هفته گذشته به نمایش درآمد، با بلیت میانگین ۳۸ هزار تومانی، گران‌ترین بهای بلیت هفته را داشت.

فیلم سینمایی «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی که با فروش ۳۸ هزار قطعه بلیت به ارزش یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون تومان، در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت، به خلاف «تی تی» توانست افزایش فروش ۴ درصدی داشته باشد که باعث شد ۱۷ درصد مخاطبان سینمای ایران در این هفته، بلیت «علف‌زار» را بخرند.

پس از ۳ فیلم نخست جدول فروش هفتگی که نزدیک به ۷۲ درصد از مخاطبان این هفته سینمای ایران را به خود اختصاص دادند، باقی آثار با فاصله‌ای چشمگیر نسبت به این ۳ فیلم قرار گرفتند.

رتبه چهارم جدول فروش هفتگی را فیلم «بازیوو» اثر امیرحسین قهرایی در اختیار گرفت که توانست ۱۱ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۲۳ میلیون تومان بفروشد. این فیلم اگرچه نسبت به هفته گذشته افزایش شمار سانس داشت، اما با افت فروش ۱۴ درصدی بیشترین افت فروش را نسبت به همه فیلم‌های غیرکمدی ثبت کرد. روی ۵ درصد از بلیت‌های به‌فروش‌رسیده سینمای ایران در این هفته، نام «بازیوو» درج شده بود.

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا با فروش ۹ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۲۱ میلیون تومان، در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم نیز با توجه به توقف اکران از شنبه ۸ مردادماه، ۴۹ درصد کاهش فروش تجربه کرد.

فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری با حدود ۹ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۷۴ میلیون تومان، در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. این اثر ۹ درصد افزایش رقم فروش نسبت به هفته گذشته را تجربه کرد. «زالاوا» به علت اکران در همه روزهای هفته علی‌الخصوص سه‌شنبه، بهای بلیت پایین‌تری نسبت به «چند می‌گیری گریه کنی ۲» داشت و به همین دلیل با وجود فروش تقریبا مساوی تعداد بلیت، رقم گیشه کمتری را تصاحب کرد.

هفتمین فیلم جدول فروش هفتگی سینماها در این هفته، «هناس» اثر حسین دارابی بود که با فروش ۱۲ هزار قطعه بلیت، به گیشه‌ای ۲۷۱ میلیون تومان دست یافت و با افزایش ۱۹ درصدی فروش نسبت به هفته گذشته، بهترین عملکرد را نسبت به ۱۰ فیلم نخست جدول فروش هفتگی ثبت کرد.

در رتبه‌های هشتم تا بیستم جدول فروش هفتگی سینمای ایران، به ترتیب «سگ‌بند»، «بدون قرار قبلی»، «طلاخون»، «روز ششم»، «بی صدا حلزون»، «پیتوک»، «والدین امانتی»، «نقره‌داغ»، «مجبوریم»، «پدر و دختر»، «گل به خودی»، «روز صفر» و «موقعیت مهدی» قرار گرفتند. در این هفته همچنین «سگ‌بند» توانست مرز فروش ۴۰ میلیارد تومانی را رد کند.

بیشتر بخوانید

افت گیشه هفتگی در هفته اول مرداد/ «انفرادی» برای ۱۳ هفته پیاپی صدرنشین شد

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است