ساخت سریال‌ با فرم سیتکام دشوارتر است/ ارتباط بهتر فصل دوم «وضعیت زرد» با مخاطبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
مهدی رضایی در گفتگو با صبا:

ساخت سریال‌ با فرم سیتکام دشوارتر است/ ارتباط بهتر فصل دوم «وضعیت زرد» با مخاطبان

مهدی رضایی درباره حضورش در سریال «وضعیت زرد» و ساخت سیتکام در ایران توضیح داد.

مهدی رضایی بازیگر تئاتر و سینما و همچنین بازیگر نقش «سامان کزازی» در سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار که به تازگی پخش آن از شبکه دو به اتمام رسیده و وعده ساخت فصل سوم این مجموعه تلویزیونی از سوی دست اندرکاران این سریال داده شده است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره حضورش در این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: سریال «وضعیت زرد» اولین کار جدی من در مقابل دوربین بود اما بنده پیش از این سریال در تئاتر مشغول کار بودم و کارهای بسیاری را به عنوان بازیگر تئاتر روی صحنه بردم.

او ادامه داد: نقش من در این مجموعه تلویزیونی در قالب شخصیت یک روانشناس است که طبق گفته عوامل سریال از ابتدا من را برای این نقش در نظر گرفته بودند. با این حال فکر می‌کنم که کاراکتر من در این سریال یعنی نقش سامان کزازی در فصل دوم کامل‌تر شد چراکه با توجه به بازخوردهایی که از فصل نخست این مجموعه گرفتم، متوجه شدم که کاراکترم چه کم‌و‌کسری‌هایی دارد که می‌بایست برطرف شود.

این بازیگر اظهار کرد: این مجموعه در فصل دوم توانست با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنند که دلیل این امر نیز کاملا روشن است، زیرا آنچه که در این مجموعه دیده می‌شود، زندگی عادی مردم است که همه به نوعی آن را اطراف خود احساس می‌کنیم.

او درباره موضوع و محوریت داستان که مرتبط به انرژی هسته‌ای بود، تصریح کرد: مساله انرژی هسته‌ای یکی از نیازهای ضروری کشور ما است که به واسطه آن در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه علم پزشکی می‌توانیم موفقیت کسب کنیم بنابراین وقتی در مجموعه‌ای به این امر پرداخته می‌شود به شخصه برای من مشارکت در آن پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه که این مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در دام بازهای سیاسی گرفتار نشود و هر آنچه انجام می‌دهد بر پایه انصاف و واقعیت باشد. به همین دلیل همان گونه که در فصل اول به دولت پیشین نقد داشتیم در این سری نیز نقدهایی به دولت وارد کرده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه فرم این سریال به نوعی جدید است، گفت: سریال «وضعیت زرد» به سبک سیتکام ساخته شده است. این شکل از مجموعه‌های تلویزیونی در قالب سیتکام‌های ایرانی هنوز در جامعه ما چندان رایج نیست و مردم آشنایی کم‌تری با این سبک از فیلم و سریال دارند اما خب با رجوع به تجربیات هنرمندان خارجی که سال‌ها در این زمینه فعالیت کردند و آثار بی‌نظیری را برای مخاطبان در سرتاسر جهان ارائه داده‌اند، نشانگر آن است که تماشاگران از چنین کارهایی لذت می‌برند. برای مثال به یکی از سریال‌های بسیار مشهور آمریکایی با نام «‌Friends» (به فارسی: دوستان) که از مجموعه سریال‌های سیتکامی است، اشاره می‌کنم که موفق شده است مخاطبان زیادی را در کشور ما به دست آورد.

او اضافه کرد: درباره ساخت سیتکام «وضعیت زرد» در ابتدا کمی نگرانی داشتیم زیرا مطمئن نبودیم که این کار می‌تواند با بیننده ارتباط برقرار کند یا خیر؟ اما خوشبختانه این سریال تاکنون در این راه موفق بوده است چراکه بعد از پایان فصل اول مردم پیگیر ادامه ساخت این مجموعه و تاریخ پخش فصل جدید آن بودند. این امر نشان می‌دهد که برای ساخت یک اثر با سبکی جدید اگر به شکلی صحیح وارد شویم مردم قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی با اشاره به این نکته که الگو‌برداری از کارهای موفق خارجی به معنای کپی‌برداری از آنها نیست، تاکید کرد: الگو‌برداری با کپی‌برداری بسیار متفاوت است و همچنین الگوبرداری از کارهای موفق در همه جای دنیا وجود دارد، بنابراین آنچه که اهمیت دارد شیوه کار کردن است تا بتوان به واسطه آن مخاطب را جذب کار کرد. همچنین هنگامی که حرف از سریال «دوستان» شد هدف آن بود که ‌می‌توان از این اثر فوق‌العاده الگوبرداری کرد نه به این صورت که تمامیت یک اثر را کپی کنیم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون ادامه داد: خوب کار کردن در حوزه سریال‌هایی که با فرم سیتکام ساخته می‌شوند، بسیار سخت است و کار کردن در این زمینه بسیار دشوارتر از دیگر حوزه‌‌ها است زیرا در این بخش لوکیشن و یا همان صحنه فیلمبرداری واحد و محدود است و این توانایی متن و بازی است که تماشاگر را می‌تواند به سمت خود جذب کند، بنابراین کاری که در این حوزه بتواند موفق عمل کند ارزش موفقیتش چند برابر خواهد بود.

بازیگر «وضعیت زرد» در پایان درباره تجربه همکاری با بازیگران پیشکسوت در این سریال خاطرنشان کرد: اکثر بازیگران «وضعیت زرد» را جوانان تشکیل می‌دادند، اما حضور افرادی چون مریم سعادت، مهران رجبی و علیرام نورایی در این کار تجربه بسیار خوبی برای بازیگران جوان این سریال بود زیرا به نظرم همکاری نیروی‌های جوان با پیشکسوتان می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند، به این دلیل که در اول این فرصت پیش می آید که جوانان در کنار بزرگان نکات جدیدی را بیآموزند و همچنین نشاط جوانی به بازیگران پیشکسوت انگیزه مضاعف برای کار کردن می‌دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است