«مستوران» و نگاهی فانتزی به افسانه‌های ایرانی/ فصل دوم را کارگردانی نمی‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
مسعود آب‌پرور با صبا مطرح کرد:

«مستوران» و نگاهی فانتزی به افسانه‌های ایرانی/ فصل دوم را کارگردانی نمی‌کنم

مسعود آب‌پرور با اشاره به لزوم پرداختن به افسانه‌ها و قصه‌های فانتزی در آثاری مانند «مستوران» گفت که در فصل دوم این سریال همکاری ندارد.

مسعود آب‌پرور کارگردان سریال «مستوران» که با تهیه‌‎کنندگی عطا پناهی در شبکه یک روی آنتن می‌رفت و پخش آن به تازگی به پایان رسیده است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره چرایی و چگونگی ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: خرداد ماه سال گذشته برای کارگردانی این مجموعه از من دعوت به عمل آمد و من قبل از اینکه به کار جواب مثبت دهم با کارگردان نخست سریال آقای سیدجمال سیدحاتمی گفتگو کردم، همچنین بخش‌هایی را که فیلمبرداری شده بود، دیدم. مجموع تحقیقاتم مرا متوجه کرد که با کاری فانتزی روبه‌رو هستم و به همین دلیل ساخت سریال را پذیرفتم.

او ادامه داد: برای پذیرش این کار دو چالش پیش‌رو داشتم که دوست داشتم با آن‌ها مواجه شوم؛ چالش اول فضای فانتزی کار بود و چالش دوم کار کردن با عواملی که تا به حال با آن‌ها کار نکرده بودم.

این کارگردان درباره ریسک پذیرش ساخت یک سریال که با کارگردان دیگری کار خود را آغاز کرده بود، بیان کرد: در فیلمسازی رسم‌الخطی داریم که بر مبنای آن پیش می‌رویم. من وقتی کار را پذیرفتم رسم‌الخط اول را ادامه دادم اما به مرور تغییراتی را که مدنظرم بود، در کار اعمال کردم. در همین رابطه با اضافه شدن من به پروژه پیچش‌هایی در داستان شکل گرفت اما این امر هم به آهستگی به وقوع پیوست. نکته بعد اینکه چون فیلمنامه این سریال در زمان ساخت نوشته می‌شد من فرصت این را داشتم تا با نویسندگان درباره تغییرات و اظهارنظرهایی که مد‌نظرم هست، گفتگو داشته باشم.

کارگردان سریال «لژیونر» خاطرنشان کرد: به نظرم قصه خوب این سریال باعث شد تا مردم از کار استقبال کنند چون اثری که به تماشاگر خود احترام بگذارد و قصه‌های زیبا عرضه کند، مطمئنا از سوی مخاطب نیز با استقبال مواجه خواهد شد. این قبیل قصه‌ها فارغ از واقع‌بینی‌های معاصر، قادرند ما را به حوزه‌های خارج از زمان و مکان ببرند که تاریخش مشخص نیست. همین عامل سبب می‌شود با درآمیختن نیروهای خیر و شر گره‌ها برای گذران زندگی مشخص شود. نکته دیگر این است که این قبیل تولیدات تاریخ مصرف ندارند و هیچگاه تماشای آنها کیفیت و لذت خود را از دست نمی‌دهد. نکته جالبی که در این قبیل تولیدات وجود دارد این است که با گذر زمان شکل امروزی به خود می‌گیرند.

این کارگردان درباره لزوم ساخت آثاری با مضامین تخیلی تصریح کرد: از ابتدای پیدایش انسان همیشه قصه و افسانه، نیازهای دوست داشتنی برای آدمیان بوده است و آن‌ها هیچ‌گاه از این نیاز نیز سیراب نشده‌اند. در چنین وضعیتی ساخت آثاری نظیر «مستوران» ضروری است و نکته جالب اینکه کارهای اینچنینی قشر خاصی را مخاطب قرار نمی‌دهد بلکه همه گونه سلیقه و سنی پذیرای چنین کارهایی است.

او درباره تاثیرگذاری کرونا در مسیر تولید این مجموعه، گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع مجبور می‌شدیم کارمان را تعطیل کنیم چون هر از گاهی چند نفر از عوامل دستخوش بیماری کرونا می‌شدند و همین موضوع سختی‌های بسیاری را بر ما تحمیل کرد.

آب پرور در پایان با بیان اینکه کارگردانی فصل دوم «مستوران» را برعهده ندارد، بیان کرد: از نیمه دوم تیرماه، فیلمبرداری فصل دوم «مستوران» به کارگردانی شخص دیگری آغاز شده است. اینکه چرا من کارگردانی فصل جدید را برعهده ندارم پاسخش نزد صاحبان این مجموعه است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است