در سینما فرصتی نصیب «رضا بهبودی» نشد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۲
حسین کندری:

در سینما فرصتی نصیب «رضا بهبودی» نشد!

«رضا بهبودی بازیگر کم‌نظیری است متاسفانه در سینما فرصتی نصیب او نشده است.

حسین کندری، کارگردان جوانی است که دومین فیلم
سینمایی‌‌اش با نام «شنل» امروز روی پرده سینماست، او معتقد است فیلمش هرگز قرار
نبوده فمینیستی باشد و صرفا روایت یک
شخصیت زن است؛ او می‌گوید فیلمش در ژانر اجتماعی نیست و بیشتر می‌توان «شنل» را
شبه نوآر دانست و به دلیل محدودیت‌هایی که در سینما وجود دارد نتوانستند کاملا
فیلم را در درون ژانر ساخت. کندری از بازی بازیگرانش و کستش بسیار راضی است و می‌گوید
اگر شرایط مهیا باشد باز هم دوست دارد با این ترکیب کار کند.

از زمان اکران فیلم و سرگروهی که «شنل» در آن
اکران شده است راضی هستید؟

در گام اول از این‌که توانستیم فیلم را در سال۹۶ اکران کنیم
خوشحال هستم ولی طبیعتا نه سرگروه ایده‌آل است و نه زمان اکران، باتوجه به این‌که
ما توانستیم در این ترافیک ساخت و فیلم‌های آماده اکران فیلممان را اکران کنیم
راضی هستم و امیدوارم مخاطبان هم ببینند و بپسندند.

قبلا گفته بودید فیلمبرداری کمتر از یک‌ماه طول
کشیده است؟ به نظر نمی‌‌رسد در کمتر از یک‌ماه بتوان به چنین بازی‌های منسجم و صد
البته فیلمبرداری قوی رسید! در این‌باره توضیح دهید؟

حضور بازیگران با تکنیک و حرفه‌ای که من در کار اولم هم با
سه‌تای آن‌ها سابقه همکاری داشتم به من و پروژه کمک می‌کرد که دقت و سرعت عمل را
باهم داشته باشیم و دورخوانی هم در روان بودن بازی‌ها بسیار تاثیر داشت، البته
روان بودن بازی‌ها به نظر من از نگارش فیلمنامه فکر شده بود. فیلمبرداری هم به‌دلیل
کار کردن با گروه بسیار خوبی که همراهم بود باعث شد با سرعت بالایی کار را با
کیفیت تولید کنیم.تمام گروه ما از صحنه تا تدارکات انگیزه علاقه و قابلیت در کار
خودشان داشتند و همین مسئله باعث می‌شود همه اجزا گروه تمرکزشان را روی تخصص
خودشان بگذارند و خروجی آن چیزی می‌شود که شما شاهد آن هستید.

آیا عینا فیلمنامه توسط بازیگرها اجرا شد؟ به‌نظر
می‌رسد برخی کاراکترها در نقش دخل‌و‌تصرف داشته‌اند؟

۹۵درصد روایتی که شاهد هستید همان متنی است که تحت عنوان فیلمنامه
در اختیار داشتیم، البته در دورخوانی نویسنده حضور داشت و در حضور خود ایشان و با
همفکری کست یک تغییراتی صورت گرفت اما ما به فیلمنامه وفادار بودیم.

آیا از آنچه امروز روی پرده می‌بینید راضی
هستید؟

آنچه روی پرده است محصول زحمات یک گروه است، نمی‌‌توانم
ادعا کنم بهترین ورژن این فیلمنامه را ارائه کردم ولی می‌توانم بگویم «شنل» فیلم
محترمی است که محصول تلاش یک گروه ایده‌آل است.

باتوجه به تعریف یک خطی‌ای که خلاصه داستان
داشت به‌نظر می‌رسید قرار است یک فیلم فمینیستی را شاهد باشیم اما درنهایت دیدیم
که این‌گونه نشد.

قرار نبود فیلم فمینیستی باشد قرار بود درباره مشکلات یک زن
باشد؛ من در زمان ساخت این اثر رویکرد فمینیستی نداشتم و به نظرم روایت تنها روایت
شخصیتی است.

درباره انتخاب بازیگرها بگویید؟

دوستانی که قبلا با آن‌ها کار کرده بودم را راحت‌تر برگزیدم
چون از آن‌ها شناخت داشتم و می‌دانستم از پس کار من برمی‌آیند و درباره نقش صحرا
که باران کوثری این نقش را به‌درستی ایفا کرد، باید بگویم سعادتی برای من بود که
با یک بازیگر باتجربه و تیزهوش کار کردم، نقش صحرا وامدار آورده‌های او در بازیگری
است.

دورخوانی و مچ شدن بازیگرها قبل از فیلمبردداری
اتفاق افتاد؟

بازیگرانی که من در این پروژه با آن‌ها کار کردم به دلیل
این‌که سبقه تئاتری داشتند از دورخوانی استقبال کردند و طبیعتا این مسئله برای یک
کارگردان اتفاق خوبی است و این دورخوانی‌ها در روابط و نمود شخصیت بازیگرها در
فیلم خودش را نشان داد.

چطور شد که این فیلمنامه را برای کارگردانی
انتخاب کردید؟

این فیلمنامه براساس تولید نوشته شده است، قصه‌ای بوده که
برای هر دوی ما جذاب بوده، من انتخاب نکردم و خوشحالم که این کار مشترک را انجام
دادیم، نویسنده بسیار یار و یاور من بودند و با همدلی ایشان فیلمنامه‌ای را شاهد
هستیم که شریف و قابل دفاع است.

این فیلم به نظر من پتانسیل این‌که در ژانر وحشت
یا حتی معمایی ساخته شود را داشت؛ چرا ریسک نکردید و اجتماعی ساختید؟

البته فیلم به‌معنای مصطلح درام شهری نیست و یک شبه نوآر در
سینمای ایران است که به دلیل محدودیت‌هایی که در سینما است ما نمی‌‌توانستیم همه
قواعد ژانری را رعایت کنیم و در ژانر فیلم بسازیم اما فیلم من‌ یک فیلم اجتماعی هم
نیست.

این فیلم هیچ ربطی به «این‌جا کسی نمی‌‌میرد»
ندارد، به نظر نمی‌‌رسید مسیر فیلمسازی شما به سمت لوکیشن‌های بی‌دردسر آپارتمانی برسد؟

اصلا قصدم این نیست که فیلم‌های آپارتمانی بسازم، دوست دارم
قصه‌ای تعریف کنم که تازه و جذاب باشد، برای همین خودم را محدود نمی‌‌کنم بنابراین
معلوم نیست فیلم بعدی‌ام لوکیشن‌های عجیب‌وغریب داشته باشد یا در فضای آپارتمانی
باشد، مهم قصه فیلم است که باید نظر من را جلب کند و سینما باشد.

رضا بهبودی بازیگر مورد علاقه شماست؛ می‌خواهید
باز هم با او کار کنید؟

رضا بهبودی بازیگر کم‌نظیری است که سبقه تئاتری دارد، رزومه
او در تئاتر مثال‌زدنی است، متاسفانه در سینما فرصت چندانی نصیبش نشده که داشته‌هایش
را به سینما منتقل کند و من سعی کردم این فرصت را مهیا کنم تا خودم هم لذت ببرم،
اگر باز هم شرایط اجازه دهد با کمال میل با او کار خواهم کرد.

از
بازی بازیگرها راضی هستید؟

بله، اگر بازیگران را به‌مثابه ارائه درام در نظر بگیریم من
به شخصه فوق‌العاده راضی هستم، اگر فیلم درآمده باشد که امیدوارم این‌گونه باشد به‌خاطر
وجود این بازیگرهاست و همکاری با همه این عزیزان برای من لذت‌بخش بود.

در پایان هر چه ناگفته مانده، ‌بفرمایید.

امیدوارم «شنل» آن‌گونه که شایسته‌‌اش است دیده شود و اجرش
را از تماشاچیان بگیرد و مردم راضی سالن را ترک کنند و آن اتفاقی که در جشنواره
برای فیلمم افتاد، هرگز در اکران تکرار نشود.

سعیده خدابخش

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • انفرادی
    316,156,036,00
  • بی صدا حلزون
    939,875,00
  • سگ بند
    363,094,505,94
  • سلفی با دموکراسی
    949,435,00
  • قدغن
    2,225,545,00
  • لامینور
    14,275,485,00
  • بدون قرار قبلی
    5,966,737,50
  • مغز استخوان
    20,655,025,00
  • علفزار
    59,422,775,00
  • سلفی با دموکراسی
    188,855,00
  • روز صفر
    89,222,280,00
  • مجبوریم
    14,725,890,00
  • والدین امانتی
    1,535,895,00
  • پسران دریا
    148,265,00