موضع‌گیری‌های مربوط به سریال «آهوی من مارال» از سوی کارگردان و تهیه‌کننده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
در پی انتشار بیانیه بازیگران سریال در اینستاگرام اعلام شد؛

موضع‌گیری‌های مربوط به سریال «آهوی من مارال» از سوی کارگردان و تهیه‌کننده است

کارگردان و تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» در متنی اعلام کردند که تمام موضع‌گیری‌های رسمی این سریال از سوی آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، چندی پیش جوابیه‌ای از سوی مهرداد غفارزاده کارگردان و سعید خندق‌آبادی تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» به دست رسانه صبا رسید که در آن درباره شکایت حقوقی از سریال «جیران» ساخته حسن فتحی بر اساس اختلاف بر سر فیلمنامه و همچنین توقف پخش سریال فتحی توضیحاتی ارایه داده بود.

پس از انتشار این متن و در فاصله چند روزه، تعدادی از بازیگران سریال «آهوی من مارال» در اینستاگرام نسبت به متن مربوط به سریال‌شان واکنش نشان داده و اعلام کردند به عنوان عوامل نقشی در آن متن و موضع‌گیری ندارند.

حال عصر امروز ۱۳ مردادماه و در فاصله چند ساعت از مطلب اینستاگرامی این بازیگران، بار دیگر توضیحی از سوی مالکان فکری و مادی در اختیار رسانه صبا قرار گرفت.

در این متن تاکید شده است که متن‌های منتشره از سوی آنها صرفا از سوی مالکان فکری و مادی است و نه همه عوامل و دست‌اندرکاران سریال.

متن توضیحی که به دست ما رسیده بدین شرح است: «به نام خدا

همراهان عزیزمان در خبرگزاری محترم صبا

ضمن عرض سلام

انتشار متن روزهای گذشته ما، در صبا موجب ایجاد سؤتفاهم‌هایی میان بعضی از عوامل و بازیگران مجموعه «آهوی من مارال» شد که دست آخر به انتشار بیانیه‌ای از سوی این عزیزان انجامید. اعتراض اصلی هنرمندان همکار ما در این مجموعه، این بود که با آن‌که در شکایت ما از تهیه‌کننده، کارگردان و پخش‌کننده مجموعه «جیران» سهمی نداشته‌اند، به گونه‌ای القا شده است که گویی بیانیه مذکور از سوی آنان صادر شده است.

ما، یعنی تهیه‌کننده و کارگردان «آهوی من مارال»، همان‌طور که از آغاز و در تمامی مراحل دادرسی و جنگ ناخواسته رسانه‌ای گفته‌ایم، مالکان فکری و مادی این مجموعه هستیم و همواره ترجیح داده‌ایم دامان سایر هنرمندان دخیل در این کار هنری را، از گرد درشتی‌های مسیر دادگاه و تلخی‌ها و زمختی‌های روند دادرسی پاک نگه داریم. در متن مذکور نیز چیزی جز این منظور نظر نبوده، کما این‌که نه نامی از کسی دیگر در آن آمده و نه کس دیگری در آن دخیل شمرده شده است. ظاهرا علت این سؤتفاهم و برافروختگی، عبارت «عوامل سریال» است که خبرنگار محترم در مقدمه خبر و با استفاده از اختیارات خود در حوزه تنظیم خبر به متن افزوده است.

ما، مهرداد غفارزاده و سعید خندق‌آبادی، به عنوان تنها کسانی که در این تظلم‌خواهی جنگیده‌اند، بار دیگر اذعان می‌کنیم که مسئولیت آن متن و الباقی بیانیه‌ها و جوابیه‌هایی که در مدت این دادرسی منتشر شده است تنها بر عهده ما است، مگر متنی که مستقیم و بی‌واسطه به نام شخص دیگری امضا شده باشد. به هنرمندان عزیزمان حق می‌دهیم که خسته از این فرآیند طولانی، دل‌شکسته از به سرانجام نرسیدن هنری که در این راه به کار گرفتند و دل‌گیر از رنجی که هنر تصویر در این کشاکش متحمل شد، بخواهند خود را از این میدان پرغبار دور نگه دارند. آنان نیز، شبیه ما، شبیه مارالی که دوستش داریم و روی کاغذ اسیر مانده است، شبیه باقی عوامل زحمت‌کش «مارال»و حتی شبیه مخاطبان چشم‌انتظار «جیران»، به واقع قربانی همان کسانی هستند که به پشتوانه سرمایه و نفوذ می‌توانند محصول فکر دیگران را به یغما ببرند و صحنه را طوری بیارایند که گویی آنها هستند که در این کار متضرر شده‌اند. پناه ما در این مسیر دستگاه عدالتخانه قضا است و معتقدیم در آن عدالت دست‌یافتنی‌تر از آن است که به بیشتر بودن عِده و عُده وابسته باشد

از آن خبرگزاری شریف درخواست می‌کنیم، ضمن انتشار این مختصر در عذرخواهی از یازده هنرمند امضاکننده آن بیانیه، با اصلاح مقدمه متن قبلی مانع از ایجاد سؤتفاهم‌های مشابه شوند.

امید است که به سیاق آن‌چه در سینما بسیار تخیل کرده‌ایم، پایانی خوش در انتظار همه کسانی باشد که در این مسیر حقی از آنان ضایع شده است…

مهرداد غفارزاده، کارگردان و سعید خندق‌آبادی، تهیه‌کننده مجموعه ناتمام «آهوی من مارال»».

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است