«عقرب‌ عاشق» ما را به دنیای ناشناخته‌ای برد/ کاری متفاوت از حسین سهیلی‌زاده می‌بینید

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «عقرب عاشق» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی رضا محقق به زودی در یکی از پلتفرم ها منتشر می شود.

رضا محقق تهیه کننده «عقرب عاشق» درباره تولید این اثر عنوان کرد: سال پیش بود که با حسین سهیلی زاده دیداری داشتم و او از طرحی برایم گفت که فرآیند تولید سنگینی داشت و در ایران کاری نو بود. طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم کار را تولید کنیم و درنهایت سه ماه پیش تولید طول کشید، فرآیند فیلمبرداری هم هشت ماه و در مجموع حدود ۱ سال و دو ماه درگیر پروژه بودیم که تولید آن هفته پیش به پایان رسید.

تهیه کننده «شهر خاموش» درباره کشمکش های ساخت این سریال اظهار کرد: اینکه شما وارد دنیایی ناشناخته می شوید که حتی ما تولیدکنندگان هم تجربه ای از آن نداریم خودش چالشی بزرگ است. قطعا لایه های پنهان و هزینه هایی که وجود داشت غیرمنتظره بود، همچنین کار بخش های خارجی زیادی داشت و دکور سنگین، اکشن زیاد که اجرا کردن و درست درآمدنش از دغدغه های اصلی ما بود.

او افزود: آنچه که در تولید، کار را برای من سخت می کرد خروجی اثر بود که خوشبختانه از افراد متخصص کمک گرفتیم و کار خوبی در آمد. اضطراب و دغدغه هایم با دانستن اینکه برای عوامل هم آبروی کاری مهم است از بین می رفت و کار را برای من آسان می کرد. ضمن اینکه ما یاد گرفته ایم که در دشواری ها به جلو برویم.

رضا محقق درباره همکاری با حسین سهیلی زاده در پروژه «عقرب عاشق» اظهار کرد: من در کنار کارگردان ایستادم و با حمایت های همه جانبه نگذاشتم روند تولید حتی یک روز دچار آسیب شود، هر آنچه را که در توان داشتم در اختیار گروه تولید گذاشتم و خوشبختانه آنچه که باید اتفاق می افتاد، رقم خورد. ناگفته نماند، تیم اگر حرفه ای باشند کمک کننده است که در این سریال همه عوامل همدل بودند تا توانستیم این پروژه را به انجام برسانیم. 

تهیه کننده فیلم سنمایی «ممیرو» درباره فیلمبرداری فضای سوررئال سریال «عقرب عاشق» تصریح کرد: سوله ای ۲۵۰۰ متری پیدا کردیم که بخش سوررئال و فضایی ما آنجا طراحی شد و  واقعا خارج از ذهن من آن را اجرا کردند. قبل از اجرایی شدن، طرح ها را که می دیدیم اجرایی شدنش برایم غیرممکن بود اما در خروجی چیزی را دیدم که به شکل عجیبی انجام شده بود. خارج از هنرمندی و تلاش عوامل پروژه نقش خدا را نمی توانم فراموش کنم که با ما همراه بود.

این تهیه کننده درباره پیش‌بینی خود از بازخورد مخاطبان گفت: قصه جذاب است و مخاطب را با خود می کشاند، عوامل خوب و باتجربه ای هم دارد. کل فضای ما هم سوررئال نیست بلکه رگه های رئال دارد و مخاطب می تواند با آن هم‌ذات پنداری کند. با توجه به موضوعاتی که امروزه می بینیم، در این سریال هم معضلات اجتماعی هم روابط عاشقانه وجود دارد، همچنین برای خانواده نیز حرفی برای گفتن دارد. در کل در «عقرب عاشق» همه چیز در جای خودش، به درستی پرداخته شده است.

او ادامه داد: به بازخورد و درخشانی سریال خوش‌بین هستم. دقت های لازم سهیلی زاده در تولید این اثر امیدم را چندین برابر کرده است. ان شالله مردم از دیدن سریال لذت می برند و با بازخوردهای مثبت خستگی را از تن ما بیرون می آورند.

محقق درباره راهکارهای ارتقای سطح کیفی آثار پلتفرم ها عنوان کرد: بیشتر اعتقادم بر این است که رسالت تولید محتوا در پلتفرم ها، آگاهی‌سازی و فرهنگسازی برای مردم است. مردم فیلم و سریال را بیشتر می پذیرند تا اینکه بنشیند مستقیما با کسی صحبت کنند، ما برای اینکه چالش، هنجارها و ناهنجاری های جامعه را بررسی کنیم فیلم می سازیم و تاثیرگذاری بر مخاطب با فیلم و زبان دیالوگ دو چندان می شود. تولیدات ما باید مخاطب را به سمتی ببرد که از لحاظ آموزه ها، علم و فرهنگ غنی شود و اگر پلتفرم ها چنین رسالتی نداشته باشند مخاطب به مرور آنها را پس می زند.

محقق در پایان از فیلم های سینمایی جدیدش خبر داد: فیلم مثل فرزند آدم می مانند اگر حالش خوب باشد، حال آدم خوب است. امیدواریم که نتیجه سریال «عقرب عاشق» خوب باشد. در زمینه فیلم های سینمایی تولیداتی داریم همچون «درب» که تولید سال پیش است و در جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه هیات داوران را گرفت. بعد از آن «شهر خاموش» را به کارگردانی احمد بهرامی آغاز کردیم که چند روز پیش پروانه نمایش خود را دریافت کرد. آثار دیگری همچون «چرا گریه نمی کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و پروژه ای با ناهید صدیق در دست دارم که ژانری متفاوت دارد، همچنین در حال حاضر در پروسه تولید «سمفونی باران» به کارگردانی علیرضا امینی هستم که هفته پیش پروانه نمایش گرفت.

محمدرضا فروتن، آرمان درویش، ساقی حاجی پور، شقایق فراهانی، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، شیدا یوسفی، رویا جاویدنیا، سمیرا حسینی، رضا فیاضی، مهران رنج‌بر، رضا پژوهی، خاطره جهانگیری، پارسا صحرایی، هادی الیاس، هدایت الله سجادی و با حضور آتنه فقیه نصیری و حسین پاکدل در مجموعه «عقرب عاشق» ایفای نقش می کنند. «عقرب عاشق» سومین سریالی است که حسین سهیلی زاده پس از «مانکن» و «ملکه گدایان» برای پخش در شبکه نمایش خانگی در ۲۰ قسمت ساخته است.

انتهای پیام/