مینی‌سریال «درمانگر» درام معمایی جنایی است/ فصل دوم ساخته می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰
احسان ظلی‌پور در گفتگو با صبا:

مینی‌سریال «درمانگر» درام معمایی جنایی است/ فصل دوم ساخته می‌شود

احسان ظلی پور ضمن خبردادن از ساخت فصل دوم مینی سریال «درمانگر» درباره مراحل تولید فصل اول توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مینی سریال «درمانگر» به کارگردانی امین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور همزمان با عید غدیر از فیلیمو منتشر شده است.

احسان ظلی‌پور تهیه کننده «درمانگر» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره همکاری در ساخت این اثر گفت: امین حسین‌پور کارگردان «درمانگر» قبل از این اثر، فیلم کوتاهی ساخته بود و رزومه های دیگری هم داشت و برای خواننده ها نیز کلیپ می ساخت. به نظر من او در تولید این سریال تکلیف خودش را درباره فیلمنامه، قصه و ایده ها می‌‎دانست، استوری بُرد هم داشت و با برنامه‌ریزی جلو رفت. معتقدم کسانی که ویدئو‌کلیپ می سازند، مجبورند براساس موضوعات خاص با زمان کوتاهی که در اختیار دارند، احساس را به مخاطب منتقل کنند و قدر ثانیه ها را بیشتر می دانند. کارگردانانی که با چنین پیش‌زمینه‌ای می آیند، خروجی کارشان نیز قابل پیش‌بینی است.

او افزود: مراحل پیش‌تولید ما طولانی‌تر از پروسه فیلمبرداری بود زیرا لوکیشن های فیلم باید ساخته می شد، درنتیجه ما یک ماه پیش‌تولید داشتیم و ۱۰ روز درگیر فیلمبرداری بودیم که خروجی آن ۴۰ دقیقه شد.

ظلی پور درباره چالش های تولید عنوان کرد: بخش عمده سختی ما بخش تامین هزینه ها و پخش کار بود زیرا «درمانگر» در فرم جدیدی ساخته شده بود و پلتفرم‌ها هم سخت قبول می‌کردند که پای این کار بیایند، البته از ابتدا چون از خروجی کار مطمئن بودیم با ریسک در پخش جلو رفتیم و در مرحله ای که فیلیمو برای پخش پا پیش گذاشت آسوده‌تر شدیم و خوشبختانه مخاطبان عمده ای کار را دیدند و بازخوردهای مثبتی گرفتیم.

او از ساخت فصل دوم این مینی‌ سریال خبر داد و گفت: در فصل اول «درمانگر» با توجه به بضاعتی که داشتیم بهترین خروجی حاصل شد. ما در فصل دوم براساس فیلمنامه جدیدی که تقریبا تمام شده است به این نکته می اندیشیم که سریال کوتاه باید قسمت اول قوی و مخاطب پسندی داشته باشد، به گونه ای که مخاطب را راغب کند تا قسمت های بعدی را ببیند، همچنین در فصل دوم سعی داریم با فرم‌های متفاوت‌تری از قسمت های اول کار کنیم.

این تهیه کننده ادامه داد: «درمانگر» درام معمایی جنایی و روانشناسانه بود که نمونه اش در سینمای دنیا زیاد است. این اثر با فضای رنگ و نور فیلم های مرسوم سینمایی ساخته شده و در کل نقطه قوتش متفاوت بودن از دیگر آثار است. در فصل دوم این سریال ژانر معمایی جنایی آن حفظ شده و با اتفاقات بیشتر و داستانی قوی تر ساخته می شود به گونه ای که تا آخر اتفاقات برای مخاطب غیرمنتظره خواهد بود.

احسان ظلی پور در راستای ارتقا کیفی پلتفرم ها تصریح کرد: به نظرم تعداد پلتفرم‌ها نسبت به قبل بیشتر شده است و باید سبدشان متنوع باشد. مخاطب هم سریال کمدی را دوست دارد و هم سریالی که فضای متفاوتی دارد، تماشاگر باهوش است و همه سریال ها برایش قابل تفکیک است. برای مخاطب باید بهترین ها فراهم باشد تا بتواند انتخاب کند تا محدود به ژانر خاصی نشود.

او در پایان درباره ساخت فصل دوم سریال «نیسان آبی» به کارگردانی منوچهر هادی خاطرنشان کرد: فصل دوم این سریال در مرحله نگارش طرح است. فکر می کنم ۴ ماه نوشتن آن طول بکشد و احتمالا بتوانیم فیلمبرداری را در زمستان آغاز کنیم، همچنین سعی می کنیم همه بازیگرهای فصل قبل را با موقعیت های جدید داستانی داشته باشیم.

داستان «درمانگر» درباره روانپزشکی به اسم دکتر مسعودی (با بازی بانیپال شومون) است که برای کمک به یکی از بیمارانش به اسم باران (سارا بهرامی) به منزل او می‌رود. باران زن ثروتمندی است که بخش زیادی از ثروتش در دست شوهرش است. او می‌گوید شوهرم قصد دارد مرا به دیوانگی بکشاند تا بتوند بدون پس دادن اموالم مرا طلاق بدهد. حالا او از روانپزشکش می‌خواهد که بدون اینکه شوهرش متوجه شود به او کمک کند.

سارا بهرامی، بانیپال شومون، نینا صمدی، مهدی حسینی، امیر رضا دلاوری در «درمانگر» ایفای نقش می کنند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از حسین مهکام: بازنویسی فیلمنامه، فائزه گرکانی: منشی صحنه، سیامک احمدی: طراح چهره پردازی، کامیار شفیع‌پور: جلوه ویژه بصری، پوریا زمانی: مدیر تولید، رضا دیبا: دستیار کارگردان، امین حسین پور و سعید صوفی: طراحی صحنه، مجید طالبی: عکاس، مسعود براهیمی: برنامه ریز، سحر امامی: طراح لباس، اوستا فروردین: استوری بورد و رضا جنانی: مدیر تدارکات.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است