پروانه بهار فرزند ملک‌الشعرای بهار درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۹

پروانه بهار فرزند ملک‌الشعرای بهار درگذشت

پروانه بهار فرزند ملک‌الشعرای بهار نویسنده و شاعر شامگاه ۱۴ مردادماه در آمریکا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش صبا، پروانه بهار چهارمین فرزند ملک‌الشعرای بهار نویسنده و شاعر شامگاه ۱۴ مردادماه در آمریکا فوت کرد.

مجله نقد اندیشه در صفحه مجازی خود این خبر را منتشر کرد.

کتاب «مرغ سحر (خاطرات پروانه بهار)» در سال ۹۸ توسط توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده بود. پروانه بهار برای این‌کتاب چندسطر در زمستان ۲۰۱۹ نوشت و فاطمه کشاورز رییس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مریلند مقدمه آن را نگارش کرده است.

در توضیح کتاب «مرغ سحر» آمده است: «این کتاب خاطرات پروانه بهار است و روایتگر داستان سفر دختر جوان شاعر بلند آوازه ایران، ملک الشعرای بهار، است که در ابتدا به دلیل بیماری پدر، همراه با او راهی سفری به خارج از مرزهای ایران می شود و همین سفر آغازگر یک جستجو و سفر درونی و تلاش برای خودسازی او می‌شود.

این خودسازی درونی پروانه منجر به دستیابی او به شخصیتی قدرتمند و ظلم ستیز هم چون پدرش می‌شود و او را به ظرفیت جهان وطنی می رساند. بنابراین هنگامی که این دختر به همراه همسر و فرزندش راهی سفرهای خارجی می شود به یادگیری مداوم روی می آورد و از آنچه که فرامی گیرد برای مقابله با نژادپرستی و ایستادگی دربرابر تبعیض های جنسیتی بهره می برد و برایش تفاوتی ندارد که این فعالیت ها را در کدام گوشه این جهان به انجام برساند زیرا انسانیت است که در وهله نخست اهمیت دارد.

متن این کتاب با زبانی گرم و گیرا نوشته شده است و از مبارزات و تلاش یک انسان برای دستیابی به آزادی و عدالت در قالب خاطراتی که روزگار او را به تصویر می کشند حکایت دارد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است