اجرای «دریایی مرغ» بر اساس متن چخوف در خانه هنرمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴

اجرای «دریایی مرغ» بر اساس متن چخوف در خانه هنرمندان

نمایش «دریایی مرغ» به کارگردانی علیرضا حمیدین از 20 مردادماه در سالن انتظامی خانه‌ هنرمندان روی صحنه می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «دریایی مرغ» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حمیدین با پشت سر گذاشتن جلسه‌های پایانی تمرینات خود، برای اجرای عمومی از تاریخ ۲۰ مردادماه آماده می‌شود. حمیدین نمایشنامه‌ این اثر را بر اساس «مرغ دریایی» آنتوان چخوف نوشته است.

در خلاصه‌داستان این نمایش آمده است: «ترپلف» جوانی‌ست حدودا ٢٠ ساله که سوداى کارگردانى را در سر می‌پروراند. او پسر ایرینا آرکادینا، از برجسته‌ترین بازیگران زن کشور است که دوران افول بازیگری‌اش را طى می‌کند. آرکادینا در رابطه‌اى نه چندان مستحکم با یک نویسنده مطرح به نام «بوریس تریگورین» قرار دارد که به نظر ترپلف، تریگورین تنها به دلایل مادى در این رابطه مانده است! ترپلف دل‌باخته‌ی «نینا»، دختر نسبتا جذاب همسایه‌ باغ دایى خود شده و البته نینا نیز تمایلاتى به او نشان می‌دهد. ترپلف قصد دارد براى اثبات توانایى خود به آرکادینا و تریگورین، نمایشى کوچک و مدرن و تنها با یک بازیگر آن هم نیناى جوان و بی‌تجربه در باغ اجرا بکند.

محمد شریفی، سینتیا سرکیس وارطانیان، آرمیتا فروزنده، میلاد اسکندری، زهرا حیدری و محمدرضا محمدبیگی در نمایش نمایش «دریایی مرغ» ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «دریایی مرغ» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حمیدین، از ۲۰ مردادماه در خانه‌ هنرمندان اجراهای خود را آغاز می‌کند.

خبرهای تکمیلی این نمایش به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است