آثار پذیرفته شده در دومین جشنواره تئاتر‌ شهرزاد اعلام شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر شهرزاد، مسعود دلخواه طراح و دبیر این جشنواره آخرین اطلاعات مربوط به جشنواره و فهرست آثار منتخب برای شرکت در دومین جشنواره تئاتر شهرزاد را اعلام کرد.

استقبال گروه های تئاتری تهران و شهرستان ها از جشنواره شهرزاد

در پی فراخوان دومین جشنواره تئاتر شهرزاد، هنرمندان تئاتر کشور از این جشنواره استقبال کردند به طوری که در مجموع ٤٢0 فیلم اجرا به دبیرخانه ارسال شد. مسعود دلخواه در همین زمینه گفت: استقبال بیش از حد انتظار گروه‌های تئاتری تهران و شهرستان ها برای شرکت در جشنواره از جهاتی باعث خوشحالی است اما از سوی دیگر وظیفه و کار هیات انتخاب را دشوارتر کرد و اعلام اسامی منتخبان را حدود یک ماه به تاخیر انداخت.

حضور امیدوارکننده شهرستان ها

حضور امیدوارکننده گروه های شهرستانی در جشنواره امسال و استقبال خانواده تئاتر از جشنواره شهرزاد مثبت بوده و ۲۴۴ اثر از تهران و ۱۷۶ اثر از شهرستان هاست. هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد، فرهاد مهندس پور، نادر برهانی مرند، محسن حسینی، سیما تیرانداز، علی شمس و اشکان خیل نژاد در دو تیم سه نفره پس از بررسی آثار با توجه به‌ محدودیت ها و ظرفیت های جشنواره، ۱۵ اثر را انتخاب کردند. از میان این ۱۵ اثر برگزیده شده، ۷ نمایش از تهران و ۸ نمایش از شهرهای دیگر هستند.

بخش پرفورمنس به صورت مجزا برگزار نمی شود

دبیر دومین جشنواره تئاتر شهرزاد، تعداد گروه های متقاضی در بخش پرفورمنس را به مراتب بسیار کمتر از آثار صحنه ای عنوان کرد: به دلیل ضعف کلی فرم و محتوا در اغلب پرفورمنس ها و تعداد کم آنها، با نظر و به پیشنهاد هیات انتخاب و تایید دبیر و موافقت شهرزاد جعفری رئیس جشنواره، بخش پرفورمنس مجزا نخواهد بود و تمامی آثار منتخب در بخش اصلی جشنواره مورد داوری قرار می گیرند.

ویدئو های تمامی پانزده نمایش انتخاب شده برای بازبینی به مرکز هنرهای نمایشی فرستاده شده است و به محض پاسخ از سوی شورای نظارت، دبیرخانه با گروه‌های برگزیده برای شرکت در جشنواره هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

اطلاعات مربوط به جشنواره

دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر شهرزاد ضمن تبریک به تمام گروه های برگزیده، هزینه های اسکان گروه های شهرستانی را متقبل می شود. هدف و اولویت جشنواره، کشف استعدادهای جدید و ایجاد فرصت برای شکوفایی ایده هایی است که در چند سال اخیر به دلیل کرونا منفعل و خاموش مانده بودند.به دلیل تاخیر در اعلام اسامی آثار منتخب، طبیعی است که به همان نسبت زمان برگزاری جشنواره نیز به تاخیر بیافتد و تاریخ دقیق برگزاری جشنواره به زودی اعلام خواهد شد. همچنین در طول برگزاری جشنواره، قرار است میزگرد و ورک شاپ هایی در شاخه های مختلف تئاتر، توسط استادان و هنرمندان حرفه ای تئاتر برگزار شود که اطلاعات بیشتر در مورد آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

آثار پذیرفته‌شده دومین جشنواره تئاتر شهرزاد

نمایش«مرضیه جان»/ نویسنده: مهدی ضیا چمنی/ کارگردان: مسعود قربانی/ مشهد – خراسان رضوی

نمایش«اهانت به من نامعلوم»/ نویسنده و کارگردان: شایان فیروزی/ تهران

نمایش«کشتارگاه گوزن ها»/ نویسنده و کارگردان: مهدی شمس/ مشهد – خراسان رضوی

نمایش«شانتاژ»/ نویسنده و کارگردان: سیاوش جدیدی، عمران مرادی / سنندج – کردستان

نمایش«یکی شبیه تو»/ نویسنده و کارگردان: میرمیلاد مهدی زاده/ تبریز – آذربایجان شرقی

نمایش«شقه خون»/ نویسنده: شهرام احمدزاده/ کارگردان: مهدی محمدی/ کاشان – اصفهان

نمایش«بیرون شب تحت فرمان است»/ نویسنده و کارگردان: نیما آقاخانی/ تهران

نمایش«ساختمان چهارده یوسف آباد»/ نویسنده: پویا شهرابی/ کارگردان: حمزه زارعی/ تهران

نمایش«یت» / نویسنده و کارگردان: فریا امامی/ تهران

نمایش«اندوه» /  نویسنده و کارگردان: امیر علمدارزاده/ کرمان

نمایش«نرمال (عادی)»/ نویسنده وکارگردان: رها سلیمانی، مهسا رستمی/ تهران

نمایش«پانتومیم زندگی در لحظه»/ نویسنده و کارگردان: جاوید سلیمانی/ تبریز – آذربایجان شرقی

نمایش«خاکستر به خاکستر»/ نویسنده: هارولد پینتر/ کارگردان: زهرا حسینی روش/ تهران

نمایش«ایوانف»/ نویسنده و کارگردان: نوید حاج شفیع ها  / تهران

نمایش«لوپوس»/ نویسنده و کارگردان: ابوالفضل فرهادی/ شیراز- فارس

انتهای پیام/