جین لبل الهام بخش کاراکتر برد پیت درگذشت/ مرگ کسی که بروس لی را شکست داد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸

جین لبل الهام بخش کاراکتر برد پیت درگذشت/ مرگ کسی که بروس لی را شکست داد!

جین لبل ملقب به «پدرخوانده گراپلینگ» و الهام بخش شخصیت برد پیت در فیلم تارانتینو درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از اف‌چهاردبلیوآنلاین، جین لبل ملقب به «پدرخوانده گراپلینگ» کسی که در بسیاری از رشته های رزمی اعتبار گسترده ای به دست آورده بود و از او به عنوان الهام بخش کاراکتر کلیف بوث با بازی برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته تارانتینو یاد می شد، در ۸۹ سالگی درگذشت.

لبل چهره ای محبوب در دنیای هنرهای رزمی بود و فعالیت خود را به چندین عرصه از جمله جودو، هنرهای رزمی ترکیبی، کشتی حرفه ای و همینطور بدلکاری در هالیوود گسترش داد. وی در سال های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ پیش از این که در نهایت به یک کشتی گیر حرفه ای تبدیل شود در مسابقات قهرمانی ملی جودوی آماتور در سنگین وزن قهرمان شد.

فهرست افرادی که توسط لبل آموزش دیده اند شامل شخصیت های مشهوری چون شوگر ری رابینسون، محمد علی، بروس لی، چاک نوریس و رودی پیپر است.

لبل در بیش از هزار فیلم نیز به عنوان بدلکار ظاهر شد و ۱۲ کتاب تالیف کرد. او همانگونه که پیش تر اشاره شد به عنوان الهام بخش شخصیت کلیف بوث با بازی برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» شناخته می شود. طبق شایعات لبل، یکی از تنها دو نفری است که در مبارزه تن به تن، بروس لی را شکست داده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است