بازی در «بی‌نشان» ادای دینی به خبرنگاران بود/ «آزادی مشروط» و «آتش سرد» در راه‌ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
پرویز فلاحی پور در گفتگو با صبا:

بازی در «بی‌نشان» ادای دینی به خبرنگاران بود/ «آزادی مشروط» و «آتش سرد» در راه‌

پرویز فلاحی پور بازیگر تلویزیون و سینما درباره سریال «بی نشان» و جزییاتی از نقش آفرینی خود در این اثر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل، تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی و نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه است که این شب ها ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می شود. به همین منظور با بازیگر نقش اصلی این مجموعه تلویزیونی به گفتگو پرداختیم.

پرویز فلاحی پور بازیگر سریال «بی نشان» در گفتگو با خبرنگار صبا، درباره همکاری با این سریال عنوان کرد: راما قویدل کارگردان «بی نشان» را یک بار در برنامه «کتابخوان» دیده بودم و متوجه شدم اهل مطالعه، متعهد به کار، آشنا با سینما و تربیت یافته در خانواده ای هنرمند است همچنین مرتضی رزاق کریمی تهیه کننده این سریال نیز به همراه برادرش سال ها مستندساز بودند و از قبل آنها را می شناختم. خوب ها دور هم جمع شده بودند و مطمئن بودم نتیجه بد نمی شود.

او افزود: دوست داشتم با این گروه همکاری کنم، بازیگران دیگر هم به پروژه اهمیت می دادند. در مرحله تولید این مجموعه هر روز متن را می خواندیم و هر کس نظرش را می گفت، با دکوپاژ قویدل آشنا و آماده تصویربرداری می شدیم، در ضمن چون اثری بود که از لحاظ علمی هم مرا راضی می کرد برایم لذت بهش بود.

فلاحی درباره برعهده گرفتن نقش خبرنگار اظهار کرد: نا به امروز نقش خبرنگار را بازی نکرده بودم به نظرم تجربه جالبی می آمد، دوست داشتم که این نقش را تجربه کنم و دلم می خواست به قشر خبرنگار که همه ما به نوعی مدیون آن ها هستیم خدمتی کرده باشم.

بازیگر سریال «دلنوازان» درباره چگونگی رسیدن به نقش توضیح داد: برای نزدیک شدن به نقش روشی دارم، آن هم این است که بارها و بارها فیلمنامه را می خوانم و زیر متن هایش را پیدا می کنم، زیر متن چیزی است که در فیلمنامه وجود ندارد اما نویسنده می خواهد آن ها را بگوید و بازیگر باید زیرمتن ها را کشف کند و به این صورت به نقش نزدیک تر می شود. برای بیان شخصیت هم سعی کردم ریتم تندتری داشته باشم چون خبرنگاران سعی می کنند بیشترین مطالب را درکمترین زمان مال خود بکنند و به اطلاع مردم برسانند.

این بازیگر تلویزیون و تئاتر ادامه داد: تحقیق درباره کار خبرنگاران که چگونه کار می کنند، سختی ها و مشکلاتشان چیست هرچند که این مشکلات در فیلمنامه به صورت دراماتیک وجود دارد، به اجرای نقش کمک می کند. ممکن است در فیلمنامه خیلی از مسائل نگنجند برای همین تحقیق میدانی، مطالعه درباره شغل خبرنگاری و شیوه آنها بازیگر را به نقش نزدیک می کند. من هم سعی کردم با این روش خودم را به نقش نزدیک کنم، تمام دغدغه ام در مسیر این بود که در اجرایی شدن این نقش خبرنگاران و مردم، شخصیت شهاب‌الدین را باور کنند.

فلاحی پور درباره نقش خود در سریال «آتش سرد» که آن هم به زودی پخش می شود و مقایسه اش با «بی نشان» تصریح کرد: حاج محسن در «آتش سرد» آدمی بود که در جنگ خدمت کرده و گلخانه ای را ساخته است تا در آنجا کار کند، اما ناگهان دچار مشکلی می شود و سعی می کند همان گونه که در جنگ برای مردم مقابل دشمن ایستاده در زندگی شخصی اش هم از حق فردی که نزد او به امانت سپرده شده است، دفاع کند.

بازیگر سریال «آتش سرد» ادامه داد: شاید بتوان گفت خصوصیت هر دو نقش حق طلبی است اما نوعش فرق می کند، مشکلی که در این راستا برای حاج محسن رقم می خورد خصوصی تر است، اما داستان شهابالدین جنبه عمومی دارد و از حق مردم در مقابل فساد دفاع می کند، برای همین ابعاد بیشتری را در بر می گیرد و با خطرات بیشتری رو به رو می شود. دو شخصیت راهشان با هم فرق می کند، البته از لحاظ تفکری و تعهد تقریبا نزدیک به هم هستند. من هر دو نقش را دوست دارم اما فکر می کنم شهابالدین برایم از لحاظ اخلاقی، تعهد و کاری که انجام می داد عزیزتر بود.

او درباره «بی نشان» و ارتباطی که با مخاطب برقرار کرد عنوان کرد: فکر می کنم «بی نشان» سریالی است که مردم دوست دارند زیرا مردم ما قصه محور هستند و این اثر قصه و نگاه خوبی داشت، امیدوارم این زحمت به مردم منتقل شود.

فلاحی پور از کار جدیدش چنین خبر داد: مشغول فیلمبرداری «آزادی مشروط» به کارگردانی مسعود ده نمکی هستیم که کاری طنز با موضوع کرونا است. این مجموعه چند ماهی می شود که در دست ساخت است. ان شالله کار او هم خوب از آب در بیابد و مورد رضایت مخاطبان باشد.

او به عنوان بازیگری پیشکسوت راهکاری برای ارتقای تولیدات داد و اظهار کرد: پرداختن به فیلمنامه خوب در قدم اول برای ارتقای کیفیت ایده ال است، دوستانی که کار می کنند باید اهمیتشان را روی فیلمنامه بگذارند تا فیلمنامه ای منسجم و خوب نوشته شود، زیرا فکر می کنم بازیگران و کارگردانان ما آنقدر قدرتش را دارند که آن را به کاری باکیفیت تبدیل کنند.

بازیگر سریال «بی نشان» در پایان گفت: مردم «بی نشان» را تا پایان نگاه کنند، تا من و این گروه را یاری کنند برای کارهای بعدی. قطعا ما از نقدهایشان استفاده می کنیم، امیدواریم مخاطبان با دقت کار را نگاه کنند تا به هرحال یک پله نسبت به قبل رشد کنیم و بتوانیم کارهای بهتری بسازیم.

پگاه زارعی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است