برنامه «هزار داستان» مجری محور نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۷
مریم نوابی نژاد:

برنامه «هزار داستان» مجری محور نیست

تیم «ماه عسل» را دوست دارم و برای شان آرزوی موقیت می کنم ، اما همیشه دلم می خواهد فضای جدید را تجربه کنم.

مریم نوابی نژاد کارگردان و سوژه یاب برنامه «هزار داستان» درباره فصل دوم این برنامه به صبا گفت: فصل اول «هزار داستان »در ماه رمضان پخش شد. این برنامه علی رغم اینکه ساعت پخش بدی داشت ، اما هم بین مردم و هم بین مدیران تلویزیون دیده شد.برای محرم و صفر برنامه ای در سیما نداشتیم به این موضوعات بپردازد. در ۶۰ برنامه ای که در این دو ماه خواهیم داشت، تمام برنامه ها به عاشورا و محرم نمی پردازد. 
وی ادامه داد: در این هفته که هم مقارن شده با هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم سوژه های برنامه کمی حال و هوای جنگ را به خودش می گیرد و سوژه ها در رابطه با کسانی است که در جنگ تفنگ به دست نگرفتند ،مثلا کسی در که در جنگ حضورداشته ،اما به عنوان فرد خدماتی به تعمیرات ماشین ها می پرداخته .قطع به یقین اگر چنین فردی در جنگ حضور نداشت ترابری جنگ مختل می شد. می توانم با قدرت بگویم سوژه های متفاوتی در این ۶۰ روز خواهیم داشت. 
نوابی نژاد توضیح داد: در فصل اول می گفتند بعضی از داستان ها ناتمام می ماند دیگر در فصل دوم به سه سوژه نمی پردازیم . البته بستگی دارد به سوژه ،ممکن است یک شب برای یک سوژه و روایت داستان زندگیش وقت کم بیاریم . 
وی افزود:در این برنامه ما سعی کرده ایم از تمام طیف هنرمندان با بیان های متفاوت به عنوان مجری استفاده کنیم. اگر برنامه ما مجری محور بود ، مردم آن را برنامه ای کپی برنامه «ماه عسل» می دانستند.
نوابی نژاد درباره پیدا کردن سوژه های ناب در برنامه هایش توضیح داد: همیشه و همه جا گفته ام این استعداد سوژه یابی را تمام بچه های روزنامه نگار اجتماعی دارند. منتهی نمودش در فضای تلویزیون چند برابر می شود . ۱۵ سالی که در مطبوعات کار کردم به سوژه هایی برخوردم که تیراژ هفته نامه و مجله را چند برابر می کرد. در امر سوژه یابی باید کمی داستان گفتن و درام سازی را بلد بود. به طور مثال در این سری برنامه سوژه ای مقابل سیما تیرانداز قرار می گیرد که اگربخواهیم داستان زندگیش را ساده روایت کنیم هیچ جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت . پس در این قسم برنامه ها پرداخت به سوژه و نحوه روایت آن خیلی مهم است. می توانم بگویم در پرداخت ،یک سناریو سازی هم می شود . البته برخی از داستان ها بزرگ هستند و احتیاج به سناریو سازی نداریم، اما یک جاهایی برای نشان دادن عمق داستان احتیاج داریم به سناریو سازی تا بتوانیم یک روایت جذاب از یک موضوع داشته باشیم.
مریم نوابی نژاد درباره جدای اش از برنامه «ماه عسل» گفت: تیم «ماه عسل» را دوست دارم و برای شان آرزوی موقیت می کنم ، اما همیشه دلم می خواهد فضای جدید را تجربه کنم. در برنامه «ماه عسل» هم ۵ دوره به عنوان سوژه یاب فعالیت کردم و به نظر خودم مدت زیادی بود. شاید در فصل جدید«هزار داستان» هم نباشم.     

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است