«برو پی کارت» نشان دادن مسیر درست برای انتخاب رشته کنکورست/ برنامه بی‌هدف پول هدر دادن است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
حسن علیزاده‌فرد در گفتگو با صبا:

«برو پی کارت» نشان دادن مسیر درست برای انتخاب رشته کنکورست/ برنامه بی‌هدف پول هدر دادن است

تهیه کننده برنامه «برو پی کارت» که این روزها از شبکه امید پخش می شود، جزییاتی از آن را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «برو پی کارت» به کارگردانی صدرا علی بک، تهیه کنندگی حسن علیزاده فرد و با اجرای سعید شهبازی است که از ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ از شبکه امید روی آنتن می رود و در تلاش است تا ابزار‌هایی را در اختیار دانش آموزان قرار بدهد تا بتوانند به کمک آن‌ها انتخاب آگاهانه تری در انتخاب رشته کنکور تجربه کنند.

حسن علیزاده فرد تهیه کننده «برو پی کارت» درباره برنامه عنوان کرد: انتخاب رشته دانشگاه، یکی از موقعیت‌های زندگی افراد است که ممکن است تبعات این انتخاب تا سالیان سال همراه آن‌ها باشد. همین مساله، ایجاب می‌کند که افراد با آگاهی از جوانب و شرایط مختلف، دست به انتخاب بزنند.

او درباره هدف اصلی برنامه توضیح داد: هدف اصلی این برنامه، نه معرفی تک تک رشته ها بلکه تلاش برای شناخت بهتر اصول و چارچوب هایی است که دانش آموزان در حین انتخاب رشته باید در نظر بگیرند. به عبارتی این برنامه در تلاش است تا ابزارهایی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا بتوانند به کمک آن ها انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنند.

علیزاده فرد حال و هوای برنامه را توصیف کرد و گفت: قالب اصلی برنامه، به صورت گفتگومحور است. هر قسمت یک موضوع دارد که متناسب با آن موضوع، از مهمانان دعوت به گفتگو می شود و مهمانان برنامه در دو گروه سوژه و کارشناس تقسیم بندی می شوند.

او ادامه داد: گروه سوژه آن دسته از مهمانانی هستند که خود مسیری را طی کرده اند و در کنکور و انتخاب رشته، تجربه های متنوعی دارند. هدف از دعوت از این افراد، آشنایی دانش آموزان با افرادی است که خود زمانی انتخاب هایی را انجام داده اند و حال قرار است درباره انتخابی که کرده اند صحبت کنند و از تجربه های خود بگویند. گروه کارشناس نیز دسته ای از افراد هستند که در زمینه مشاوره های تحصیلی، کارشناس هستند و در عین آشنایی با انواع ریزه کاری انتخاب رشته و چم و خم کار، با تجربه های متنوعی از دانش آموزان آشنا هستند که به برنامه دعوت شده اند.

این تهیه کننده تصریح کرد: در هر قسمت، چند رشته‌ دانشگاهی مختصر و مفید معرفی می‌شوند و در پایان نیز یکی از مشاغل پرطرفدار توسط شاغلان آن رشته مشخص، به بچه‌ها ارائه می‌شود تا بیشتر با فوت کوزه‌گری آشنا شوند.

حسن علیزاده فرد درباره چالش های ساخت نیز اظهار کرد: یکی از چالش های اصلی، پیدا کردن مهمان برنامه یا همان کارشناس برنامه است چون باید شخصی پیدا شود که بتواند اطلاعات درست و مناسب در اختیار کسانی که کنکور دارند و می خواهند انتخاب رشته کنند، بگذارد و آنها را رهنمایی کند. متاسفانه امروزه تعداد مشاوران که صلاحیت علمی ندارند زیاد شده است و اطلاعات نادرست در اختیار نوجوانان می گذارند و هزینه های بالایی هم دریافت می کنند. اگر از این دست برنامه ها ساخته شود می تواند بسیار مفید باشد و حتی باعث افزایش مخاطبان تلویزیون شود. یکی دیگر از چالش‌های این برنامه، دکور بود زیرا باید در ۵ روز دکور می زدیم پس گروه شبانه روز تلاش کرد و خدارا شکر توانستیم انجامش دهیم.

تهیه کننده و کارگردان «کودک من» درباره اثرگذاری این نوع برنامه ها عنوان کرد: من به عنوان تهیه کننده، قبل از «برو پی کارت» مجموعه ای ۱۰ قسمتی با موضوع تربیت و رفتارشناسی کودکان برای شبکه مستند تولید کردم که البته ماه مهر روی آنتن می رود. در تولید آن مجموعه ما خانواده هایی را پیدا کردیم که بچه لجباز، گوشه گیر و… داشتند. با مشاور نزد این خانوادها رفتیم، به آنها راهکار دادیم و بعضی خانوادها واقعا تا پنجاه درصد نتیجه گرفتند. بعد از چند قسمت هدفمان صرفاً ضبط برنامه نبود، بلکه کمک به این خانواده ها برایمان دغدغه شده بود و از آن پس متوجه شدم با یک برنامه چقدر می توان به جامعه کمک کرد.

او در پایان تصریح کرد: وقتی این برنامه به من پیشنهاد شد با کمال میل قبول کردم زیرا دوست دارم برنامه ای بسازم که در آن اطلاعات درست در اختیار بیننده قرار دهم. ساخت هر برنامه هزینه های زیادی دارد که بالاخره جبران می شود اما برنامه ای که هدف نداشته باشه فقط پول هدر دادن است، به جایی هم نمی رسد و من این دوست ندارم.

برنامه تلویزیونی «برو پی کارت» در ۲۰ قسمت ساخته شده است. هدف اصلی این مجموعه تلاش برای شناخت بهتر اصول و چارچوب‌هایی است که دانش آموزان در حین انتخاب رشته کنکور باید در نظر بگیرند.

برخی از عوامل این مجموعه عبارتند از نویسنده: نیلوفر جعفری، مدیر تصویربرداری: عزت الله عزیزی، صدا بردار: سینا اله وردی پور، تصویر بردار: امیر شیرزایی و مدیر تولید: علی محمدصادق اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است