اختلاف استقلال و پرسپولیس با تلویزیون بر سر حق پخش/ صداوسیما به قانون برنامه ششم استناد کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
صبا گزارش می‌دهد؛

اختلاف استقلال و پرسپولیس با تلویزیون بر سر حق پخش/ صداوسیما به قانون برنامه ششم استناد کرد

مسابقه امروز استقلال و سپاهان تحت تاثیر درگیری دو باشگاه بزرگ پایتخت با صداوسیما بر سر حق پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درگیری رسانه‌ای میان دو باشگاه فوتبال پرطرفدار ایران و سازمان صداوسیما به وجود آمده است.

عصر امروز جمعه ۲۱ مردادماه باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در نامه‌ای مشترک، از پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما خواستند بعضی از انواع محتوای مربوط به این دو تیم بدون انعقاد قرارداد جدید، پخش نشود. بر اساس متنی که در رسانه‌های رسمی دو باشگاه منتشر شده است، در این نامه دو درخواست مشخص وجود دارد:

«۱- عدم پخش گزیده بازی‌ها و گل‌های به ثمر رسیده دو تیم در بخش‌های خبری و برنامه‌هایی مثل «فوتبال برتر»، «شب‌های فوتبالی»، «ورزشگاه» و…

۲- عدم پخش زنده یا غیرزنده بازی‌های دو تیم در پلتفرم‌ تلوبیون و تلویزیون‌های اینترنتی»

ساعاتی پس از انتشار این اطلاعیه، برنامه «فوتبال برتر» شبکه سه ویژه پخش مسابقه امروز استقلال و سپاهان، درباره این اتفاق توضیح داد.

بر اساس توضیحاتی که پیش از مسابقه، در حین پخش و پس از آن توسط محمدحسین میثاقی مجری و محمدرضا احمدی گزارشگر مسابقه مطرح شد، سازمان صداوسیما و همه نهادها و دستگاه‌هایی که از پخش مسابقات ورزشی درآمد دارند، مطابق قانون برنامه ششم توسعه، باید همه درآمدهای خود را از این مسیر به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند و سپس این درآمدها بین سازمان صداوسیما و وزارت ورزش تقسیم شود. دست‌اندرکاران «فوتبال برتر» در برنامه امروز تاکید کردند که صداوسیما این مبالغ را برای دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ واریز کرده و وظیفه خود را انجام داده است.

همزمان با این اتفاق، باشگاه استقلال که تبلیغات محیطی مسابقه امروز را در اختیار داشت، در بخشی از این تبلیغات، عبارت «پخش غیرمجاز اینترنتی مسابقات، تضییع حقوق هواداران و سهامداران استقلال» را درج کرده بود که توسط تلویزیون ممیزی شد. قاب تصویر پخش مسابقه در لحظات مختلف مسابقه امروز طوری بسته شده بود که این جمله دیده نشود، هرچند در لحظاتی کوتاه، روی آنتن هم رفت.

پخش مسابقه فوتبال استقلال و سپاهان به این شیوه، با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

همزمان محمدرضا احمدی گزارشگر چندین بار در طول مسابقه، مدیران استقلال و پرسپولیس را به فرافکنی متهم کرد و تاکید کرد این اتفاقات در سال منتهی به جام جهانی زیبا نیست.

مدیران عامل دو باشگاه بزرگ پایتخت علی‌الخصوص مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، در ماه‌های گذشته از پیگیری خود برای دریافت حق پخش آفلاین مسابقات تیم‌های خود گفته بودند و حتی باشگاه استقلال، شبکه ماهواره‌ای راه‌اندازی کرد که قرار بود به شکل رسمی افتتاح شود، اما این اتفاق نیفتاد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است