دو نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۴ معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸

دو نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۴ معرفی شدند

علیرضا گلدوزیان در بخش تصویرگری و جمشید خانیان برای دومین بار در بخش نویسندگی به عنوان نامزدهای ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۴ معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از شورای کتاب کودک، علیرضا گلدوزیان تصویرگر و طراح گرافیک و جمشید خانیان داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس از سوی شورای کتاب کودک به عنوان نامزد ایرانی جایزه «هانس کریستین اندرسن۲۰۲۴» انتخاب شدند.

جایزه هانس کریستین اندرسن که به «نوبل کوچک» معروف است، هر دو سال یک‌بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر، برای فعالیت حرفه‌ای طولانی در حوزه ادبیات کودک، از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای «نسل جوان(IBBY)» اهدا می‌شود.

در دوره‌های گذشته هوشنگ مرادی کرمانی، محمدرضا یوسفی، محمدهادی محمدی، احمدرضا احمدی، فرهاد حسن زاده و جمشید خانیان، نویسندگانی بودند که به عنوان نامزدهای بخش متن جایزه جهانی «هانس کریستین اندرسن» معرفی شدند. در این میان هوشنگ مرادی کرمانی مورد تشویق داوران قرارگرفت و احمدرضا احمدی و فرهاد حسن زاده به فهرست پنج نویسنده برتر جهان راه پیدا کردند.

همچنین در بخش تصویرگری، فرشید مثقالی، نسرین خسروی، محمدعلی بنی اسدی ،پژمان رحیمی زاده و فرشید شفیعی تصویرگرانی بودند که به عنوان نامزدهای بخش تصویر جایزه جهانی «هانس کریستین اندرسن» معرفی شدند.

در این میان فرشید مثقالی که از سوی شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شده بود، تنها برنده ایرانی این جایزه است و محمدعلی بنی اسدی و پژمان رحیمی زاده به فهرست پنج تصویرگر برتر جهان راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است