یوزپلنگ طلاییِ لوکارنو به برزیل رسید/ اهدای سه جایزه به فیلمی از کاستاریکا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۱

یوزپلنگ طلاییِ لوکارنو به برزیل رسید/ اهدای سه جایزه به فیلمی از کاستاریکا

درام برزیلی «قاعده 34» به کارگردانی جولیا مورات جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو را دریافت کرد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، درام برزیلی «قاعده ۳۴» به کارگردانی جولیا مورات جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم این دوره جشنواره لوکارنو را دریافت کرد.

فیلم «قاعده ۳۴» نگاهی غم انگیز به یک دانشجوی جوان رشته حقوق دارد که با شور و حرارت به دفاع از حقوق زنان در پرونده خشونتِ خانگی می پردازد، او در این مسیر با دنیایی خشن و شهوت آلود مواجه می شود.

درام خانوادگی «من رویاهای برقی دارم» (Tengo Suenos Electricos) ساخته والنتینا مائورل کارگردان کاستاریکایی نیز برنده سه جایزه این دوره جشنواره لوکارنو شد. این فیلم توانست جایزه بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد (رینالدو آمین) و بهترین بازیگر زن (دانیلا مارین ناوارو) فستیوال را از آن خود کند. در این فیلم، ناوارو نقش ایو یک دختر ۱۶ ساله را بازی می کند که ناامیدانه از خانه خفقان آورشان که در آن به همراه مادر و خواهرش زندگی می کند، می گریزد تا به پدرش که از آنها دور است، ملحق شود.

جایزه هیات داوران جشنواره نیز به فیلم «ماجراهای ژیژی قانونمدار» به کارگردانی الساندرو کومودین ایتالیایی رسید. فیلم داستان ژیژی افسر راهنمایی و رانندگی در روستایی در ایتالیا است که به بررسی و کندوکاو موج غیرقابل توصیف خودکشی جوانان آن منطقه می پردازد.

جشنواره لوکارنو امروز ۱۳ آگوست به کار خود خاتمه داد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است