ماجرای دیده شدن حشرات در آثار موزه هنرهای معاصر تهران چه بود/ مدیر موزه: هیچ اثری آسیب ندیده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
صبا پیگیری کرد؛

ماجرای دیده شدن حشرات در آثار موزه هنرهای معاصر تهران چه بود/ مدیر موزه: هیچ اثری آسیب ندیده است

رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره دیده شدن حشره در آثار موزه گفت که این مشکل برطرف شده و با کمک متخصصان درحال پیگیری علت موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، روز گذشته ۲۲ مرداد ماه عبدالله حاجی‌پور عکاس در صفحه مجازی خود فیلمی منتشر کرد مبنی بر اینکه ۲ حشره‌ روی عکس‌های برند و هیلا بِکر که در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوآل آرت» موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شده‌اند، قرار دارند. این موضوع در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری به همراه داشت و عده‌ای عنوان کرده‌اند که این حشرات «بید کاغذ» نام دارند که آفت جان آثار هنری در موزه‌های مختلف دنیا نیز بوده‌اند.

برای پیگیری این موضوع با عبادرضا اسلامی کولایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران صحبت کردیم و او به خبرنگار صبا گفت: شب گذشته که دوستان ما در موزه از این موضوع باخبر شدند، مشکل را برطرف کردند اما ما هنوز نوع این حشره را شناسایی نکرده‌ایم و اثر هیچ آسیبی ندیده است.

او درباره علت این موضوع تصریح کرد: شاید یکی از دلایل این موضوع جابه‌جایی آثار برای نمایشگاه اخیر باشد و اینکه برخی آثار پس از سال‌ها از گنجینه موزه بیرون آمده‌اند و این تغییر فضا در بروز چنین عواملی تاثیرگذار بوده است.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران تاکید کرد: همین امروز با دوستان متخصص در تماس بودیم که کشف کنیم این حشره چطور به موزه راه یافته است. باید تاکید کنم که این اثر عکس بوده و باتوجه به متریال آن هیج آسیبی ندیده است.

او خاطرنشان کرد: هم گنجینه آثار و هم فضاهای عمومی موزه همه نیاز به سمپاشی و مراقب دائمی دارند و این کار باید با یک استاندار زمانی مشخص انجام شود. گنجینه موزه به طور مدام با سیستم گرمایش و سرمایش تحت مراقبت است اما وقتی که آثار از آن خارج می‌شوند، ممکن است دچار مشکل شوند.

اسلامی در پایان مطرح کرد: من نسبت به دغدغه جامعه هنری که مسائل را با وسواس دنبال می‌کنند، احترام قائل هستم. خودمان در مسائل موزه نیز این دغدغه را درک می‌کنیم و با حساسیت جلو می‌رویم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است