طرح «سووشون» نرگس آبیار از ساترا مجوز گرفت/ افزایش جلسات هفتگی شورای صدور مجوز تولید ساترا | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹

طرح «سووشون» نرگس آبیار از ساترا مجوز گرفت/ افزایش جلسات هفتگی شورای صدور مجوز تولید ساترا

طرح‌های نرگس آبیار، داریوش ربیعی و محمد قاضی از ساترا مجوز تولید گرفتند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد و در این جلسه طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

سریال «سووشون» برداشتی از رمان «سووشون» نوشته سیمین دانشور است که به روایت جنایت‌ها و ظلم‌های استعمارگران در اواخر دوران پهلوی می‌پردازد.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه شورای تولید، طرح «روباه نقره‌ای» نوشته داریوش ربیعی و سریال کودک «مترسک» به تهیه‌کنندگی محمد قاضی نیز تصویب شد.

طرح‌های «ده متر زیر زمین» رسانه فیلم نت و «خواهر نامریی» برای بررسی کارشناسی و دعوت از نویسنده و تهیه‌کننده به دبیرخانه شورا ارجاع شد.

شورای صدور مجوز تولید، به عنوان یکی از شوراهای تخصصی به صورت منظم در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تشکیل می‌شود و کارشناسان شورا به بررسی کارشناسی طرح‌ها و فیلمنامه‌های سریال‌هایی که رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در صدد تولید آن هستند، می‌پردازند.

تعامل و جلسات کارشناسی با فیلمنامه‌نویسان و ارایه‌دهندگان طرح‌ها، از مهمترین وظایف شورای صدور مجوز تولید ساترا برای حمایت و توسعه محتوای بومی سالم است و برای تسهیل تولید در زیست‌بوم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، اخیرا جلسات شورای تولید به دو جلسه در هفته افزایش یافته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است