ماموریت‌های شبکه پنج سیما بازتعریف شود

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، جمعی از مدیران سیما از شبکه پنج سیما بازدید کردند و به گفتگو نشستند.

محسن برمهانى معاون سيما در جمع مديران شبكه تهران گفت: در دوره تحولى انتظارمان از شبكه پنج سیما كاركرد يک شبكه استانى است كه گستره فعاليتش تهران بزرگ و شهرستان‌هاى استان تهران است.

وى با مرور روند گذشته شبكه پنج و توليدات فرهنگساز آن افزود: خوشبختانه شبكه تهران فراگيرى يک شبكه عمومى و ملى را دارد و بايد از اين فرصت و نيز ظرفيت جريان سازى كلانشهر تهران براى ساير شهرهاى بزرگ براى جذب بيشتر و جلب رضایت مخاطبان بهره برد.

برمهانى خطاب به مديران شبكه تصريح كرد: در قامت یک شبكه استانى در معاونت سيما، بايد با رويكرد شبكه استانى و نیازسنجی و مخاطب شناسی، سبد متنوعى از محصولات رسانه اى ارائه كنيد.

وى بر حضور موثر مديران شبكه در جلسات و تصميمات استانى تاكيد كرد و گفت: اين امر در راستاى تقويت هويت شبكه لازم است و از طرف دیگر تعامل شما با دستگاه هاى خدمتگزار همچون استاندارى، شهردارى و… بركات و فواید دارد.

برمهانى هم‌افزايى بين‌شبكه‌اى را جزو راهبردهاى دوره جديد صداوسیما جمهوری اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: يكى از اين همكارى هاى بين شبكه اى به دليل توجه و انس بيشتر ايرانيان خارج از كشور به پايتخت با شبكه جهانى جام جم مى تواند شكل بگيرد که نیازمند طراحی رسانه ای است.

معاون سیما در پایان ابراز اميدوارى کرد و گفت: سياستگذاری جدید در راستای بازتعریف ماموریت اصلی شبکه و نيز تقويت برنامه هاى گفتمانى انقلاب در یک فاصله زمانی مشخص و به طور معنادار روى آنتن شبكه تهران نمود پیدا کند.در این دیدار سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما به رویکرد استانی و شهروند محور شبکه تهران تاکید کرد و گفت: برنامه هایی نظیر «تهران بیست»، «در شهر»، «در استان»، «شب فیروزه ای»، «شهر امن»، «نوروز در راه است»، «داستان یک شهر»، «جشن رمضان»، «خنده رو»، «قرار بهشت»، «تهرانگرد»، «تهران 14»، «سلام تهران»، «به خانه بر می گردیم» و «گزارش های کوتاه خبرنگاران مردمی» و… تنها تعداد انگشت شماری از ده ها برنامه این شبکه هستند که با هدف اطلاع رسانی از رویداد های فرهنگی، هنری، اجتماعی پایتخت و همچنین پیگیری درخواست های شهروندان و مردم استان، انعکاس و به تصویر کشیدن اقدامات و تلاش های مسئولان استان تهران روی آنتن این شبکه می روند.

وی به حضور دائمی و پر رنگ شبکه پنج سیما در جلسات متعدد و پرشمار استانی اعم از شورای تامین استان، ستاد استانی کرونا، قاچاق کالا و ارز، عفاف و حجاب، کارگروه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، امنیتی، مبارزه با مواد مخدر، خانواده و… اشاره و خاطرنشان کرد: ضمن حضور نمایندگان این شبکه در جلسات متعدد و پرشمار دستگاه های مختلف شهری و استانی، تلاش می کنیم در راستای سیاست ها و ضوابط صداوسیما جمهوری اسلامی و همچنین شبکه تهران، تعاملی سازنده و روابط گسترده تری با مسئولان استانی داشته باشیم.

در این دیدار سایر مدیران شبکه تهران ضمن معرفی و تشریح فعالیت های گروه های برنامه ساز، اهداف برنامه های روی آنتن را تبیین و دستاوردهای هر برنامه را نیز یادآور شدند.

همچنین معاون سيما ضمن بازديد از گروه هاى برنامه ساز و بخش هاى ستادى شبكه تهران به همكاران اين شبكه خداقوت گفت.

در اين بازديد، کوروش مفاخرى رييس مركز طرح، برنامه و ارزيابى، سید باقر حاجى سید رضى رييس مركز توليد و فنى، مرتضى طاهرى سرپرست مالى و ادارى، سعيد سلطانى مشاور اجرايى و مدير دفتر و حميد خواجه نژاد مدير روابط عمومى سيما نيز حضور داشتند.

انتهای پیام/